Rådvill! Baby vil ikke sove!

Cava123

Første møte med forumet
Hei!
Jeg er alenemamma til en liten gutt på straks 5 mnd. Frem til nå har legging og soving gått veldig fint! De par siste ukene har det derimot vært helt motsatt.
Vi gikk fra å samsove til at han begynte å sove i sprinkelseng, da han ruller og skyver seg bakover, og jeg er redd han skal klare å trille ut når jeg sover. Den første uka gikk dette som en drøm! Enten amma vi i søvn og han ble flytta over, eller så fikk han ligge å rulle mens jeg sang og han til slutt sovna. Sov gode økter på 3-4 timer før han våkna for amming.
Nå i det siste vil han ikke legge seg virker det som... Han blir rasende når vi kommer inn på soverommet for kvelden. Det er armer og bein i alle retninger, han roper og hyler og vrir seg. På dagtid sover han godt en økt i senga og en i vogna. Jeg føler jeg har prøvd alle triks i boka for å få han til å roe seg og finne søvnen, men det kan gå timesvis før vi får det til. Til slutt er han så sliten at han slokner.
Dette er ikke noe god opplevelse for hverken han eller meg. Jeg begynner også å bli sliten og kjenner at tålmodigheten er tynn...

Er der noen som har vært borti noe lignende og kan gi meg gode råd?
 
Her inne var det ikke mye aktivitet!

Følger du med på utviklingstrinn i app? Kan det være han er inne i trinn 5 nå?

Ang soving, er det samme sirkus her -ikke hver eneste legging, men ofte. Kjempeslitsomt! Og ja, det river i tålmodigheten. Skjønner deg kjempegodt.

Når han her vrenger seg rundt å hyler, tar jeg han opp med det samme.
Så fort vi går ut av rommet pleier det å bli slutt på tårene for han her, nesten alltid. Setter han i vippestolen på kjøkkenet feks, mekker meg en kopp te.. lar leker og TV være utenfor hans åsyn så det blir minst mulig inntrykk. Bare smokk og klut.
Prøver deretter på nytt med amming først, og lirke han i seng. Smokk og koseklut i øyekroken.. og holde ene hånda.

Han her gjenkjenner jeg mye ved å følge disse trinnene altså.. de dårlige periodene her skal gå over:wacky: håper jeg
 
Hei!
Jeg er alenemamma til en liten gutt på straks 5 mnd. Frem til nå har legging og soving gått veldig fint! De par siste ukene har det derimot vært helt motsatt.
Vi gikk fra å samsove til at han begynte å sove i sprinkelseng, da han ruller og skyver seg bakover, og jeg er redd han skal klare å trille ut når jeg sover. Den første uka gikk dette som en drøm! Enten amma vi i søvn og han ble flytta over, eller så fikk han ligge å rulle mens jeg sang og han til slutt sovna. Sov gode økter på 3-4 timer før han våkna for amming.
Nå i det siste vil han ikke legge seg virker det som... Han blir rasende når vi kommer inn på soverommet for kvelden. Det er armer og bein i alle retninger, han roper og hyler og vrir seg. På dagtid sover han godt en økt i senga og en i vogna. Jeg føler jeg har prøvd alle triks i boka for å få han til å roe seg og finne søvnen, men det kan gå timesvis før vi får det til. Til slutt er han så sliten at han slokner.
Dette er ikke noe god opplevelse for hverken han eller meg. Jeg begynner også å bli sliten og kjenner at tålmodigheten er tynn...

Er der noen som har vært borti noe lignende og kan gi meg gode råd?
Bysse i søvn, ergonomisk bæretøy? Legge 30min senere og amme i søvn?
 
Back
Topp