råd

Posi10v

Flørter med forumet
Hei. Jeg er 10+0 ida. Idag satt jeg på rompa i en bilhenger oppover grusveien her, og 2 ganger traff sjoføren håler i veien med hengerhjulene, da stakk det i magen. Det stakk i magen av og til ett par timer etterpå, men ikke noe blod eller noe. Trenger jeg å bekymre meg da? Nå er det flere timer siden jeg kjemte siste stikning.

Stikkinga i magen skyldes nok bare strekk i livmora. Har nok gått helt bra. Så lenge du ikke har smerter eller blør så er det ikke noen fare. De tåler jo at vi løper og hopper og spretter så ta det helg med ro

Hadde MA i fjor uke 9 uten å vite det før jeg kom på ul, så er litt bekymra for at det skjer noe uten så mye symptomer..

Jeg har ikke noe svar til deg på akkurat det, men i mitt forrige svangerskap gikk jeg ganske hardt på trynet da jeg stompet i en togskinne på tur (Nedlagt togbane). Dette var i 7 mnd, da babyen har mye mindre plass og polstring. Jeg falt rett på magen og ble innlagt i 24 timer for alle mulige sjekker av fosteret, og det gikk helt fint! :)
Du har nok ikke noe å bekymre deg for, men hvis du behøver å roe deg selv ned pga det du har opplevd tidligere så ville jeg ringt legen i morgen :)
Ett svangerskap er skummelt og bekymringene er mange. De er her nok for å bli, og fortsetter å komme resten av livet til barnet du har i magen:)

Den ligger godt beskyttet inne i fostersekken når du bare er 10 uker :) Værre senere, da er det fare for at morkaka kan løsne osv. Men ta en legetime om du føler deg usikker. Det strekker og stikker hos meg også ved brå bevegelser.

Den ligger godt beskyttet inne i fostersekken når du bare er 10 uker :) Værre senere, da er det fare for at morkaka kan løsne osv. Men ta en legetime om du føler deg usikker. Det strekker og stikker hos meg også ved brå bevegelser.
Skulle akkurat til å si det samme :) strekken kommer antakelig av at båndene på livmoren strekkes.

Back
Topp