Råd?

Chili

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Ligger nå igjen inne på sykehuset, runde to på 1,5uker. Ligger her pga hypermesis, og kjempesliten. Problemet er at jeg vet at jeg får svigerforeldre på besøk om 10dager å gruer meg så sykt mye. Stygt sagt men de er de siste jeg vil ha på besøk nå. De er sylfrekke og forventer hotellbehandling når de er på besøk, de forventer alt servert fra et glass vann til middag i fanget i stua. Og er så masete og slitsom, tar ingen hensyn til andre. Mannen mener vi må la de komme, jeg kjenner at dette gidder jeg ikke nå! Bare det at jeg selv ikke har klart og gjort husarbeid på 5uker pga formen vet jeg at jeg får klager på, de går med pekefinger og finne de 1gr støv så er de hysterisk, og støv finner de hvertfall nå, mannen er som menn flest, støvsuger mitt på gulvet, så er han fornøyd.....

Du har jo en veldig god unnskyldning til å ikke ha besøk nå så det må vel de skjønne, spesielt mannen! Ville nok sagt det som det er, at du er sliten, og ikke er i form og foretrekker å være hjemme alene! Skjønner godt du blir sliten av tanken. Hadde selv ikke taklet besøk av hvem som helst på en slik situasjon.

Det MÅ jo mannen din ha forståelse for! Ellers får han ta seg av oppvartninga...

Synes at mannen din kan ta seg av foreldrene sine jeg! Makan!

Masse god bedring til deg!

Sent from my iPhone using BV Forum

Du har hver en rett til å si NEI til besøk. Ta vare på DEG SELV og BARNET DITT og gi en god F i svigers. De får ta å se etter seg selv. Eventuelt få mannen til å gi beskjed at deres oppførsel er uakseptabel. Og til mannen din; han får ta et skippertak HAN da, og han på død og liv skal ha sine kravstore og bortskjemte foreldre på besøk. Hehe, jeg er ikke så kvass som jeg høres ut som, men prøver å sette det litt på spissen;)

Eller kanskje det da er på tide at de kommer og varter opp deg, som bærer barnebarnet i magen;) jeg skjønner godt du ikke vil ha besøk nå. Hallo, du er jo på sykehus for 2 gang på 1 1/2 uke..har de ikke forståelse for det?!?! Mannen må nok bare sette ned foten.

Støtter meg til de andre. Du kan jo foreslå at de tar inn på hotell eller at mannen din tar seg av foreldrene mens du er på hotell? Det er vanskelig å si ifra uten å tråkke noen på tærne. Kanskje du kan t en prat med svigermor ? Hun har vel vært gravid selv og kjent på følelser? Eller har hun glemt at kua har vært kalv?

Hvis det er umulig å unngå at dem kommer. Si at du er i dårlig for og ikke har noe og gi. Og huset er på hodet. Så får mannen kjørt seg litt på tjenester og klaging. Si til ham at han tar støyten siden dem må komme. Begynner dem å klage. "Propp"igjen ørene og slapp av.

Det er fortsatt slitsomt med gjester uansett hvor mye man må stelle for dem, så jeg vil tenke at det beste alternativet er å få besøk en annen gang... Det er selvfølgelig ikke greit å være divaer når man er på besøk hos familie, så det ville jeg nevnt til svigerforeldrene uansett...

Hva sier mannen din når du er på sykehuset for andre gang på kort tid da?? Tar han ikke et hint? Jeg ville blir fryktelig irritert på min mann om han fortsatt mente at de skulle komme på besøk.. Jeg håper du setter foten ned og sier det du mener til mannen. Ellers så hadde. Jeg faktisk var latt de komme på besøk og venta til ho svigermor sa noe, så hadde ho skulle fått høre akkurat hvor landet lå....

Back
Topp