råd...

tinejento

Elsker forumet
Jeg trenger desperat råd av dere nå jenter....!

Har vert våken i HELE natt pga kraftig hoste.. Hosta så masse at jeg tilslutt begynte å blø i halsen[:(]  auauau..

Går jo på pencillin mot bihulebetennelse, men har pådratt meg en kraftig og vond hoste også... så spm mitt er:

Finnes det noen form for hostesaft for gravide!?!?!? 

Drakk godt over en halvliter vann i timen igår, bare pga det klødde sånn i halsen[8|]

På forhånd, takk[:D][:D][;)]

Snakk med helsestasjonen (jm) eller lege, så får du nok vite[;)] 

GOD BEDRING!

Stakkars deg, jeg pleier å drikke te med honning når jeg er sår eller kløen i halsen det har hjulpet meg litt, sier de ikke varm melk med honning også når en ikke er i form? [;)]

Jeg fikk resept på Cosylan i begynnelsen av svangeskapet (hadde kikhoste).
Siden jeg er veeeldig skeptisk til legemidler nå som jeg er gravid hentet jeg den aldri ut, men dro til akupunktøren min i stedet, men det tyder jo på at gravide kan ta den! Den er reseptbelagt, men med en sånn hoste burde du kanskje hatt en legetime uansett? God bedring!

Den eneste hostesaften som er anbefalt at gravide kan bruke er Solvipect. Jeg har holdt på å hoste siden begynnelsen av februar pga bronkitt, men fordi jeg hadde så kraftig hoste at jeg knakk et ribben og røyk noen muskler [:@] fikk jeg Cosylan av legen. Jeg hoster fremdeles, men etter at jeg har fått litt akupunktur har jeg blitt bedre[:)]

Uff, hørtes ikke mye godt ut nei [:(] Ring legen og spør om råd du!
Ønsker de griktig god bedring- og håper det gir seg snart! Klem

Når du har såpass sterk hoste så må du  nok over på reseptbelagte hostesafter, de du får kjøpt på apoteket elllers er ikke store hjelpen...
Men har du prøvd alle kjerringrådene da? Det er jo mye av det som stemmer... Men husk at i varme omgivelser så koser og formerer bakteriene seg, så varm drikke det er bare midlirtidig hjelp på hosten der og da... spis heller kaldt..iiiiiiiiiiiiiiiiiis [:)] nam

Tusen takk jenter[:D]
Dere er gode å ha dere!!!
Tror jeg skal prøve solvispect i første omgang, hører med de på apoteket.. Funker det ikke så ringer jeg legen i morgen... [;)]

Orker ikke gå sånn som dette så mye lengre hvertfall..

Hehe...-ja, trodde jeg skulle drukne, drakk så masse vann igår[;)]
Allerede drukket endel 1/2liters glass!![8D][8D]

Sambo skulle ringe legen fra jobb, og høre med de for sikkerhetsskyld..-han ville være på den sikre siden[:)]

huff du får ha god bedring!! is for å roe kløen hørres bra ut og viss du då får tak i nåkken gode drops, så kan du holde det i sjakk til du får vore hos legen!

God bedring ! [:)]Håper at hosten gir seg ! Det hørtes ikke mye godt ut å være deg om dagen !

ORIGINAL: g

Jeg har en flaske Solvipect i kjøleskapet (har ikke brukt den i svangerskapet), den er reseptbelagt og i vedlegget står det "rådfør deg med lege ved graviditet". Så jeg ville ringt/dratt til legen i morgen.

Da gjør jeg det først[:D]
Thanks!!![:)]

Tusen takk!![:D]

Back
Topp