Råd og tips??

Kiwi86

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Minste guttungen driver på hver eneste natt og tar av seg bleia, ikke alltid han tisser seg ut om natten....men tar av seg bleia...[&:] så det virker jo som han er klar for å slutte med bleie siden han tar av seg bleia hele tiden!!!

så nå har jeg gjort følgene:

-Tatt han med på do mange ganger
-Sittet ved siden av han
-Lest bok
- Sunget sanger
-Satt på kranen med rennende vann
- gitt han masse og drikke....

MEN HAN TISSER IKKE!!! hva gjør jeg????????trenger virkelig råd og hjelp!!!

hvor gammel er han?
jeg satt min sønn på potten foran barnetv, da satt han i ro en god stund og plutselig kom tisset[:D], ga han litt drikke før også![:)]

ORIGINAL: Frøken Fjong

hvor gammel er han?
jeg satt min sønn på potten foran barnetv, da satt han i ro en god stund og plutselig kom tisset[:D], ga han litt drikke før også![:)]

han blei 3år for noen uker siden.... men han her nekter og sitte på potte...

Hva me sånn pottestol som lager lyd når han tisser da ?
Eller hva med avvennings bleier ? Bare forslag altså[:)]
Har ikke noe erfaring med eldre barn og bleie avvenning,
da tantebarna mine har sittet på potte fra 8 mnd, så jeg
lar di andre mødrene svare [8D] Har jo ikke egne barn enda

kansje han ville hatt nytte av et belønningssystem?? klistremerker for hver gang det kommer noe i do???? og kommer det ikke noe så kan man rose for at han prøver, og satse på at det kommer noe senere, tålmodighet er iallefall viktig tror jeg:)

ikke no expert jeg as men bare et tips:)

Beste tipset jeg kan gi deg herfra er å la han gå uten bukse og bleie, gi han masse frukt med vann i sånn at du vet at han vil tisse om ikke lenge (melon, annanas osv) også sier du i fra at han må si i fra om han må tisse. Kanskje tisser han på gulvet 1000 ganger, da sier du noe som "Se der du! Der tissa du jammen meg, men vi burde jo egentlig tisse på do!" Også tørker du med dopapir som han kan hjelpe å kaste i do "Sånn! Der forsvant tisset i do". Da vet du med sikkerhet at han vet hva doen er og hvor tisset skal. Om han ikke forstår hvor han skal tisse og hva han skal gjøre på do er det jo ikke så lett! Også den 1001 så tisser han kanskje på do, og da danser du "DU ER SÅ DYKTIG" dansen [:)]

På den måten finner du ut om han virkelig er klar for å gå på do (ved at du ser om han merker at han tisser eller ikke). Og du lærer han samtidig å gå på do.

Det er forresten like lurt å lære han å gå rett på do, i stedet for potte, om han vil det selv. Da slipper du jo å lære han å gå på do i stedet for på potte senere [:)]

Her satt snuppa på do i 2-3 mnd hver dag i ca 20 minutt om gangen mens vi leste bok. Og det skjedde INGENTING før etter 2-3 mnd[:)] Tålmodighet tror jeg lønner seg. Ikke stresse med det. Nå er hun bleiefri og har vært det i over 1 mnd[:)]

Back
Topp