Råd og erfaringer snusslutt

Fresh

Første møte med forumet
Hei dere :) første posten min her denne gangen.

Hvor mange snusere er det her inne og hvordan har dere klart å slutte? Del gjerne tips!

Sist gang trappet jeg ned, det var vanskelig men klarte det fint etter par uker. Hadde egentlig tenkt at sist gang skulle jeg holde meg helt unna, men jeg sprakk nesten et år etter babyen var født. Denne gangen sliter jeg veldig. Har holdt meg unna en uke og så godt på en smell, og sånn har det egentlig godt i et par uker..
 
Jeg gikk over til Onico (nikotin og tobakksfri) og har nå klart meg i over 1 uke uten det også
 
Ja jeg har både onico, tyggis og pastiller! Usikker på om Onico faktisk gir meg mer sug enn det gjør godt for det blir så tydelig at det ikke er snus.. men samvittigheten hjelper jo litt på å holde seg unna, men i noen perioder blir man nesten helt desperat :whacky011
 
Ja jeg har både onico, tyggis og pastiller! Usikker på om Onico faktisk gir meg mer sug enn det gjør godt for det blir så tydelig at det ikke er snus.. men samvittigheten hjelper jo litt på å holde seg unna, men i noen perioder blir man nesten helt desperat :whacky011
Jeg skjønner deg veldig godt! Men på et punkt så går det bedre ☺️ husk! Det er de 2 første ukene som er værst
 
Ikke snus, men røykte forrige gang jeg ble gravid. Det enkleste er som regel, som med alle uvaner man skal kutte, å bare bestemme seg og kutte tvert
 
Jeg var en storsnuser, 1 boks om dagen. Da jeg ble gravid slutter jeg tvert, og det har gått veldig fint. Så for meg at det skulle bli helt grusomt, men det var det egentlig ikke. Trøtthet og kvalme tok fort over for behovet for snus o_O
 
Sluttet på dagen, brukte bare onico et par uker før jeg var for kvalm for den også. Så har vært nikotin fri i rundt 2 mnd nå. Merket abstinenser første 2-3 ukene men det går det veldig fint nå. For meg var frykten for å miste så stor at jeg ikke turte annet enn å slutte+ at kvalmen gjorde at jeg ikke klarte å snuse heller.
 
Sniker - ikke snus, men kaffe! Jeg drakk 1+++ KANNE per dag, ofte drakk jeg ikke noe vann eller annet, kun kaffe ila dagen. Så det var hardt. Drikker ikke brus, juice, melk eller annet heller, kun kaffe og (av og til) vann. Så å gå fra 1 kanne til max 1 kopp per dag ble for vanskelig, så jeg også sluttet tvert. Koffeinfri smaker dritt, så det var heller ikke aktuelt. Var noen harde dager med mye trøtthet og cravings, men det gikk greit allikevel siden jeg visste det var det beste for babyen… Etterhvert begynte jeg med litt te, sånn sterk frukt-te, så det gikk som et alternativ :) Det beste er nok å gå «cold turkey», altså bare slutte og bestemme seg for det. Blir mye vanskeligere å starte og slutte og starte og slutte..
 
Sliter med snus slutt selv, men prøver og bruke mest onico, men skal ta det opp med legen på 1 svangerskapskontroll til uka, men har trappa kollosalt ned fordi jeg sliter med kvalmen, blir svimmel og uvel av 1 snus men klarer ikke helt slutte selj om, men jobber med saken.
 
Sliter med snus slutt selv, men prøver og bruke mest onico, men skal ta det opp med legen på 1 svangerskapskontroll til uka, men har trappa kollosalt ned fordi jeg sliter med kvalmen, blir svimmel og uvel av 1 snus men klarer ikke helt slutte selj om, men jobber med saken.

Da har vi vært i samme båt, jeg tror jeg har kommet over kneika men tenkte uansett det var fint med en tråd for å dele litt erfaringer og tanker - er så kjipt å stå i det alene.

Hvis du liker mintsmak kan jeg tipse om Fisherman Mint, den misfarger ikke tennene heller :)
 
Jeg har snust i 10 år, men har alltid sluttet samme dag som positiv test å dom som jeg er har jeg begynt igjen etter ammeslutt!

Jeg har bare alltid tenkt at snus i svangerskape er skikkelig fyfy, uaktuelt. Så det har vært motivasjonen, så kommer alltid kvalmen etter noen uker, og da frister ikke den snusen likevell.. :)
 
Synes det er veldig vanskelig å slutte selv :confused: Klarte meg greit i starten - trappa ned til kun 4 snus i døgnet, klarte meg med dette en ukes tid, også trappa jeg sakte men sikkert opp igjen uten at jeg la helt merke til det. Har lyst til å prøve nikotinfri, noen tips på en god nikotinfri snus?
 
Synes det er veldig vanskelig å slutte selv :confused: Klarte meg greit i starten - trappa ned til kun 4 snus i døgnet, klarte meg med dette en ukes tid, også trappa jeg sakte men sikkert opp igjen uten at jeg la helt merke til det. Har lyst til å prøve nikotinfri, noen tips på en god nikotinfri snus?
Onico pure white ☺️ hvis ikke så har du med flere forskjellige smaker på fks snuslageret.no
 
Synes det er veldig vanskelig å slutte selv :confused: Klarte meg greit i starten - trappa ned til kun 4 snus i døgnet, klarte meg med dette en ukes tid, også trappa jeg sakte men sikkert opp igjen uten at jeg la helt merke til det. Har lyst til å prøve nikotinfri, noen tips på en god nikotinfri snus?

Jeg synes også Onico pure white er bra, men det vanskelige her er jo at de jeg tror er de beste erstatterne sånn sug-messig er de med ginseng og det er jo ikke anbefalt fot gravide men jeg har testet XQS Blueberry Mint (riktignok med koffein så man må passe på inntaket), og synes den var fin :)

Ellers er Fisherman mint faktisk veldig fin å putte under leppa, man må bare venne seg litt til å ha en pastill der og ikke pose.
 
Bestemte meg for å slutte etter nyttår og klarte å slutte før positiv test i januar fordi jeg hadde bestemt meg.
Har vært helt uaktuelt å snuse i graviditeten uansett hvor mye jeg savner det og tenker på det. Synes det er helt sykt at noen snuser eller røyker i svangerskapet.

Den største motivasjonen er babyen i seg selv. Så håper du klarer å gå inn i deg selv så slutte!❤️
 
Back
Topp