Råd og erfaringer ang.tidlig ul?

Newbee <3

Andre møte med forumet
Hei :happy: Lurer på om noen har erfaringer eller råd de vil dele her... Vil ha en tidlig ul og lurer på hva som er "best" alternativ.. Har time i uke 11+6 men kan også få i uke 12+5..har det noe å si? (Grønn på dette):rolleyes: Jordmor "anbefalte" 11+6 da jeg snakket med henne på telefon uten at jeg vet hvorfor.. Var forøvrig på ul for å få bekrefta "liv" uke 6+4, alt fint da. Er 9+3 i dag... Førstegangs som dere sikkert skjønner :eek::p:love017

Min gynekolog anbefalte mellom 11 og 12 uker, i stede for etter 12 uker. Tror det var for å sjekke nakkefold og slikt. Han er også overlege på føden på ahus, så jeg kommer til å komme tilbake til han midt i mellom uke 11 og 12:D

Sist hadde jeg tidlig ul da jeg var 11+5, da målte hun nakkefolden. Var veldig gøy å se den lille krabaten som hadde armer og bein. Skal selv prøve å få til ul i uke 11+ denne gangen :)

Jeg var på ul når jeg var 7 uker, ble anbefalt at neste var best mellom uke 11-12 :-)

Jeg fikk anbefalt 12+5 isteden for 11+2 som var de to dagene ultralydjordmoren hadde tid. Men mulig 11+2 er i tidligste laget..

Jeg fikk anbefalt 12+5 isteden for 11+2 som var de to dagene ultralydjordmoren hadde tid. Men mulig 11+2 er i tidligste laget..

Jeg fikk ultralydtime til når jeg er 11+1. Flere som har hørt at det er for tidlig?

Jeg skal 11+2. I følge den klinikken jeg skal på er 11+0 til 14 (eller var det 16? - litt usikker) fint tidspunkt for å sjekke kromosommarkører mv.

Jeg har hørt at det er best mellom uke 11 og 13 for å måle nakkefold. Jeg har målt nakkefold i uke 12 tidligere uten problemer

Dere som skriver om nakkefold - har lege oppgitt denne informasjonen oppfordret, eller har dere bedt om dette? Skjønner fra å ha lest litt her inne at den type undersøkelse egentlig kun skal utføres v/ noen få sykehus her i landet, men skjønner jo også at flere leger likevel oppgir dette? Spent på hva hun vi skal til, gjør..:wideyed: (Jeg vil jo gjerne ha så mye info som mulig...)

Takk for svar alle sammen - godt å få litt erfaringer som betrygger :signs001

Min gyn målte uten at jeg spurte om det, jeg visste ikke om det engang. Han målte nakkefold og så etter nesebein, begge deler kan indikere downs syndrom(tykk nakkefold, manglende nesebein). Jeg syntes egentlig at det er helt idiotisk at de egentlig ikke skal få lov til å opplyse dette, jeg vil mye heller vite i uke 12, enn å måtte ta det samme valget i uke 18. For da har de plutselig lov til å opplyse om det.

Jeg fikk ultralydtime til når jeg er 11+1. Flere som har hørt at det er for tidlig?
Jeg hadde når jeg var 11+0, det gikk helt fint. Hun fikk sjekket at hjerte slo, at hjernehalvdelene var på plass, målte nakkefolden og sjekket at det var to armer og bein. Hva mer kan de sjekke en uke senere? Tror 11+1 er en like fin tid å ta ul som i uke 12. Risikoen ligger vel i om de setter en tilbake, at man ikke er kommet så langt som man tror, da finnes jo en risiko at man må bestille ny time for å få sjekket alt det der.

Jeg hadde når jeg var 11+0, det gikk helt fint. Hun fikk sjekket at hjerte slo, at hjernehalvdelene var på plass, målte nakkefolden og sjekket at det var to armer og bein. Hva mer kan de sjekke en uke senere? Tror 11+1 er en like fin tid å ta ul som i uke 12. Risikoen ligger vel i om de setter en tilbake, at man ikke er kommet så langt som man tror, da finnes jo en risiko at man må bestille ny time for å få sjekket alt det der.

Høres veldig bra ut! :) I mitt tilfelle synes jeg det er veldig rart om jeg blir satt tilbake, håper på det motsatte :) Gleder meg!!

• Liker
Reactions: Mae
Jeg er ny her i dag . Titter litt rundt og stoppet her . Jeg er uke 8 (7+4) i dag . Har selv lurt på å ta tidlig UL bare for å se om det er som det skal der inne . Har nesten ingen symptomer så de sier jeg er heldig der . Verste symptomet jeg har er trøtthet . Går i søvne på jobben . Hahaha

Sjekker de det på sykehuset om jeg spør? Eller er det en regel som sier at de egentlig ikke skal gjøre det? Er 12+2 når jeg skal.

Back
Topp