Råd mot utslett under haka

Smiley80

Forumet er livet
Noen som har noen salver/kremer å anbefale?

Oliver har fått et utslett under haka og tilsvarende på nedre del av halsen der det gnisser imot.
Han har hatt det i et par uker, og det er ganske hissig rødt til tider!
Når jeg kjenner utslettet på det så føles det som det er ruglete (kanskje litt rart forklart/skrevet men [8D])

Har prøvd med A-creme men har ikke merket noen bedring....[8|]

Apobase er jo en fet fin krem. Prøv den. A-creme gjør vidunder her, men kanskje du trenger en fetere enn den rett og slett[:)]

Kristian hadde slik utslett for en stund siden. Men krem hjalp ikke, så passet heller på å holde det tørt. Brukte talkum pudder (kan også bruke potetmel). Nå er utslettet helt borte.

Får kanskje prøve med litt potetmel da ettersom krem ikke funker... For utslettet er ikke tørt, men heller mer fuktig! Og han sikler jo så mye.... [&:]

ORIGINAL: Smiley80

Noen som har noen salver/kremer å anbefale?

Oliver har fått et utslett under haka og tilsvarende på nedre del av halsen der det gnisser imot.
Han har hatt det i et par uker, og det er ganske hissig rødt til tider!
Når jeg kjenner utslettet på det så føles det som det er ruglete (kanskje litt rart forklart/skrevet men [8D])

Har prøvd med A-creme men har ikke merket noen bedring....[8|]

Sarah Emilie har vært rød og sår under halsen siden hun ble født.  Hun har veldig tett hals. Det som funka best for oss var potetmel flere ganger om dagen og zinksalve når det var veldig sårt. Nå begynner det å gi seg, da hun strekker på seg mye mere.

Får kanskje prøve med litt potetmel da ettersom krem ikke funker... For utslettet er ikke tørt, men heller mer fuktig! Og han sikler jo så mye.... [&:]

Lillen hadde sår under haka pga sikling da ho sikla mye. HS anbefalte Aselli sårsalve. Ho sa at den e go å ha hvis lillen får sår i stumpen også. Den skal brukes ved overflatiske sår, som skrubbsår, gnagsår, kutt og rifter og er velegnet for spedbarn.
Den hjalp med engang! Smørte bare 1 gang. Bruker den fortsatt av og til, hvis lillen får sår i stumpen.

ORIGINAL: eadni

Lillen hadde sår under haka pga sikling da ho sikla mye. HS anbefalte Aselli sårsalve. Ho sa at den e go å ha hvis lillen får sår i stumpen også. Den skal brukes ved overflatiske sår, som skrubbsår, gnagsår, kutt og rifter og er velegnet for spedbarn.
Den hjalp med engang! Smørte bare 1 gang. Bruker den fortsatt av og til, hvis lillen får sår i stumpen.

Vi bruker også Apolar, men ikke til ansiktet (legen mente den må ikke brukes på ansikt). Bruker det på armene til de tørre flekkene, men de har nesten forsvunnet. Vi hadde tørre flekker på kinnene og legen anbefalte Hydrokortison 1% til kinnene.

Ville kanskje prøvd Aselli først (reseptfritt).

Off.. Idag har utslettet bare blitt enda verre! Hissig rødt! Skal prøve Aselli sårsalve i morgen...

Asseli har vi brukt siden theo ble født, og han har så og si aldri vært sår i stumpen! Men vi har jo vært hos svigers siden torsdag, og jeg har stelt han meget lite. Så i dag når jeg skulle stelle han så jeg at han hadde åpne sprekker i lyskene, stakkars lillegutt. Men slike sår er det best å holde tørre, så jeg har hatt på litt potetmel og la kompresser i lyskene, så skal han fp ligge masse uten bleie i morgen!

Aderma har en krem som visst nok er spesialberegnet for den type utslett :Dermalibour -irritated skins ,den får du kjøpt på apoteket

Back
Topp