Råd mot sure oppstøt/halsbrann

Grynet

Andre møte med forumet
Æææsj! begynte med sure oppstøt i natt, og dag har det bare blitt værre! Kvalmen og trøttheten er tilbake også! Trodde det hadde gitt seg jeg [:@]. Er det noen som har noen gode tips for å minimere plagene med halsbrann? Hva man bør unngå av matvarer f.eks? Takknemlig for svar og hjelp! [:)]

Hei. På apoteket får du kjøpt noe som heter Gaviscon som er mot halsbrann og sure oppstøt. Dette er helt ufarlig, anbefales til gravide har jeg hørt. Ellers bør du vel unngå sterk mat, røkt mat, cola, sjokolade og alt anna godt! [;)] God bedring!

Jeg får ta meg en tur på apoteket, ja. Kjærsten min blir nok lei seg når han hører at sterk mat bør unngås. Han er kokken her i huset og elsker å krydre all mat. Masse! [:D] Han får vel bare krydre sin mat etter at han har tatt av til meg... Jeg drikker ikke brus, men var på kino igår og unnet meg en sjokoloade (som jeg også sjelden spiser). Kanskje det var den som var utslagsgivende? Jeg skal holde meg unna sjokolade og se hvordan det går.

Jeg har hørt at et glass melk før en legger seg om kvelden skal være bra. -At dette er med på å nøytralisere magen.
Lykke til[:)]

jepp melk har jeg og hørt....riktig nok en mann jeg kjenner det hjelper for, men det er i allefall ufarlig å prøve[:D]...har man halsbrann blir det GUTT[:D][:D][:D]

Heia!

Vanlig hvitost hjelper meg når jeg har halsbrann..Kanskje det hjelper deg også?[:)] Pleier å spise noen skiver, så blir det som regel bedre[;)]

Nå har jeg vært i butikken og hamstret både melk, grønne syrlige epler, gulost og Nycomed. Klarte ikke å få i meg brusevannet. Holdt på å kaste opp, jeg! [:'(] Men et eple hjalp, så skal jeg forsøke å drikke et glass melk før jeg legger meg.

Når det gjelder kjønn på barnet, så er jeg sikker på at det er en gutt, mens kjærsten min er overbevist om at det er en jente. Spennende å se hvem av oss som har rett [:)]

Har ikke funnet noe dom fungerte for meg heller, fram til nå!! Prøv kamillete- DET funker for meg!!! Smaker ikke spesielt godt da.... som gres...Hehe, men det hjelper ihvertfall meg!! Lykke til!

Spiste et eple og drakk et glass melk i går kveld, og har ikke ha noen plager siden! Jeg ble så lettet. Det betyr forhåpentligvis at jeg har funnet hva som hjelper meg. Jeg bør egentlig ikke drikke melk, for jeg kan få vondt (luft m. kolikksmerter) i magen, men så lenge det ikke er daglig, så går det nok greit![:D]

Takk for alle tips! Var fortvilet igår, pessimisten i meg var overbevist om at jeg måtte gå slik de neste seks månedene. [:o]

Prøv banan, det skal skal virke, kamillete virker. Jeg hadde halsbrann, og det ble jente [:D]

Link tabletter var det eneste som fungerte for meg[:D]De lindret ganske raskt også.Hvis du ikke har prøvd,så prøv det!!!

Har hørt at slike små drops "love hearts" (?) skal hjelpe mot halsbrann. Jeg skal kjøpe det i dag og teste. [;)]
Har link, men det får jeg mageknip av. Jeg har også hørt at det kan være smart å knaske ei rå gulrot før man legger seg, mot halsbrann.

Back
Topp