Råd mot kvalme

Mrs Leto

Endelig snart mamma til 2
Er det flere her som er kvalme fra de står opp til de legger seg. Orker ikke spise noe annet en yougurt,eplejuice og ritzkjeks. Jeg kaster ikke opp men brekker meg bare jeg tenker på mat. Hadde det ikke slik med førstemann, trenger derfor råd om hva jeg kan gjøre for å bli kvitt kvalmen eller få den til å bli litt bedre ;)

jeg har piller som ınneholder trimetobenzamid.
en livredder for meg ! har ıkke et snev av kvalme etter jeg startet pa dem !
tar to om dagen :)

finner ikke stoffet ı felleskatalogen... har nok et annet navn ı norge :(

Spør på apoteket! Her kjøpt sea band til 150 kr. Brukes rundt armen. Fungerer kjempe bra! I alle fall for meg ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Fikk tips om å lage te ut av ingefær.
Skjær en liten bit av rota ha i vannet og la stå. Ikke ta mye for da blir det sterkt. Litt honning eller sukker for litt søtere smak :)

Termin 17. Januar

i boka jeg har fått av mamma står det
-Spis små måltider (Rist brød uten pålegg,kjeks riskaker)
-Hold deg unna fet mat
-Frokostblanding med skummet melk (masse jern og vitaminer i det)
- tørr kjeks
- Akipressur armbånd
- Ingefær (te,kapsler, eller kjeks)
- Urte te (spesielt peppermynte)

Var heller ikke kvalm sist, men denne gangen er jeg det. Kastet heller ikke opp, men kvalm konstant hele dagen, å orker ikke stort med mat. Drikker mye, men synes det fungerer dårlig med kvalme og sulten støtt følelse, hvertfall når jeg ikke orker spesielt med mat. :( jeg ringte legen i dag, for å høre om kvalmestillende er en mulighet. Får svar i morgen! Så håper det hjelper..

Sent from my iPhone using BV Forum

finner ikke stoffet ı felleskatalogen... har nok et annet navn ı norge :(

Per i dag finnes det ikke i Norge iflg ATCnr fra felleskatalogen. Men finnes noe tilsvarende som feks Zofran, Afipran og Phenergan. .. De inneholder ikke det samme virkestoffet da.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

De er mot reisesyke egentlig.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her hjelper det med knekkebrød med gulost må bare bruke god tid på det her er jeg ille på mårran og kvelden..

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Akupunktur! Reddet meg gjennom forrige svangerskap (var dårlig fra uke 4 og frem til fødsel). Har begynt likt denne gangen så var tidlig i gang med akupunktur og det hjelper masse, har blant annet sluttet å gå ned i vekt fordi jeg nå klarer å holde nede mer av maten. Hos meg kan de sette det på sykehuset hvis du er veldig plaget og over 15/16 uker på vei (eller hvis du har blitt innlagt grunnet kvalme). Men er helt sikkert private også man kan gå til.

Back
Topp