Råd mot kvalme?

lykkeligfrøken89

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Ble plutselig kvalm for noen dager siden.. Og det ser ut til at den har tenkt å holde meg med selskap en stund. :o kaster ikke opp, men er så uvel at jeg må legge meg på sofaen flere ganger iløpet av dagen. Hva kan jeg gjøre?? :o 5+6

Mamma for første gang i des/jan <3

Spis lite og ofte, ikke gå sulten (trigger ofte kvalmen mer) og få nok søvn.. Du kan prøve ingefær.. De selger noen armbånd på apoteket, seaband eller noe..

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Sendt via BV-appen

Spis lite og ofte, ikke gå sulten (trigger ofte kvalmen mer) og få nok søvn.. Du kan prøve ingefær.. De selger noen armbånd på apoteket, seaband eller noe..

❤ Jente januar 2012 ❤

Sendt via BV-appen
Som jeg skulle ha sagt det selv. Forrige gang så funket det også med melk. Jeg kastet heller ikke opp så mye og følte at melka var kvalmestillende, men det værste er å bli sulten! Hørt mye bra om disse seaband greiene.

❤Jente Juli 2013❤
❤Januarspire 2015❤

Merker det nå om jeg er sulten.. sist var jeg kvalm uansett, men det var en ond sirkel.. jeg hadde lite energi, orket ikke lage mat/ble kvalm av å lage maten, ble enda mer kvalm fordi jeg ikke fikk i meg mat :P herlig.. men melk og ja!! Og sitronbrus :P

❤ Jente januar 2012 ❤

Sendt via BV-appen

Merker det nå om jeg er sulten.. sist var jeg kvalm uansett, men det var en ond sirkel.. jeg hadde lite energi, orket ikke lage mat/ble kvalm av å lage maten, ble enda mer kvalm fordi jeg ikke fikk i meg mat :P herlig.. men melk og ja!! Og sitronbrus :P

❤ Jente januar 2012 ❤

Sendt via BV-appen
Var for kvalm for både godteri og brus... Fristet ikke gor alt i verden...

❤Jente Juli 2013❤
❤Januarspire 2015❤

Sniker fra oktober! For meg hjalp akupunktur veldig på kvalmen :) Var så kvalm at jeg kastet opp hele tiden, bli innlagt på sykehus og var så uheldig å få ekstrem svangerskapskvalme.. Fikk alt av kvalmestillende som ikke hjalp, tilslutt prøvde jeg akupunktur og det føles som om jeg fikk livet tilbake igjen :D

Hittil idag så har kvalmen holdt seg borte!! Hurra!! :)

Mamma for første gang i des/jan <3

Spis lite og ofte er mitt beste tips også.. :-) Salte ritzkjeks hjalp meg...ta gjerne en kjeks mens du sitter i senga om morningen før du reiser deg så blir det ikke så ille!

Back
Topp