Råd mot bekkenløsning?

Kærr

Betatt av forumet
Kjenner det mer og mer i bekkenet nå, spesielt på venstre side fremme ved symfysenbenet/lysken.. noen som har opplevd samme i tidligere svangerskap?

Noe man kan gjøre for å forebygge? føler at jeg kjenner "smerte" i varierende grad uansett om jeg sitter eller går mye, så blir litt frustrert... vet ikke hva jeg skal gjøre...

Jeg har bekkenløsning, er nå sm 100% pga det!
Mine tips er: gå som du har stramt skjørt på deg. Bruk bekkenbelte om du har, om du ska gå mye. Jm ga meg tips, gå baklengs ned trapper, var ikke samme belastning som og gå rett vei og derav mye bedre for bekken. (Har ikke erfaring selv med siste pga vi ikke har trapper i hus....enda!)
Bruk krykker ved behov (det hjelper meg mest) og behandling hos fysioterapaut samtegentrening hjemme!

Ingen råd dessverre. Bruker nå selv varmeposer på kveldene. Hos meg gjør det allerede kjempe vondt, så jeg ligger for det meste.

Se om jm eller lege vet om en fysioterapeut du kan snakke med. Der finnes de som spesialiserer seg på gravide. Hørte om en som fikk enkle råd om bl.a. hvordan komme seg opp av sengen m.m. og det hjalp henne veldig. Trengte bare en konsultasjon.

Kjøp deg en god pute du kan bruke mellom beina når du sover, det hjelper stort! Og bekkenbelte :) jeg går en lenger tur annenhver dag om jeg klarer, da er smertene i bekkenet mye mindre dagen etter turen :)

Hvor får man kjøp slikt bekkenbelte. Har selv smerter i lysken og korsryggen, så tror det er noe på gang her.. Ikke veldig behagelig når jeg går..

For meg virker å sove pute mellom beina, gå ut av bilen som en dronning, gå med korte steg, trening med stabilt bekken (får veiledning hos manuellterapaut) og å la mannen ta støvsuging og gulvask

Her har jeg fått bekkenlåsning. Smerten sitter i halebeinet og skyter ned i rumpe/lår. For min del hjelper det å gå regelmessig til kiropraktor, i tillegg til å sove med pute mellom beina og unngå såkalte utfallsbevegelser.

Silkelaken gjør det lettere å snu seg i senga. Sov med pute mellom knærne, så blir bekkenet mer stabilt. Gå trapper med et og et steg, så slipper du å ta så lange steg.

Mitt aller beste råd er i grunn å få henvisning til fysioterapeut :)

Takk for mange gode tips! Var hos legen i dag faktisk, og fikk henvisning til fysioterapaut :) Blir spennende å se om det kan hjelpe meg. Ellers bruker jeg gode sko og sover med en pute mellom bena. Det hjelper også litt :)

Back
Topp