Dersom du bestemmer deg for å pumpe så kan sykehuset skaffe deg ei pumpe som funker veldig bra, gjerne bedre enn de elektriske man har hjemme (du kan til og med få en dobbel). De leier en som du kan bruke gjennom hele oppholdet. Dersom du må ta medisiner så kan det jo være at legene finner medisiner som er ok å ta dersom du ammer. Ofte er det med medisiner som med alkohol, det forsvinner ut av melka etter et visst antall timer. Men det er jo greit å høre hva legene har å si om det. Du skal sikkert på en pre-operativ samtale og da kan du høre med de angående amming og medisiner.
Men det kan jo være greit å basere seg på mme og gi mm dersom det lar seg gjøre. Blir det sånn at du velger mme kan det være lurt å ta med en termos som du kan fylle med vann, så du/sambo slipper å løpe etter varmt vann hele tiden.
JEg har selv operert to ganger etter jeg fikk M og da ammet jeg så godt jeg kunne. Fik beskjed om å vente så og så mange timer etter jeg ble gitt med. og det gikk som regel bra. Martin reagerte på noe jeg fikk ved siste innleggelse og da ble jeg tatt av tablettene med en gang. De ønsket at jeg skulle får mulighet til å amme så lenge som mulig[:)]. Når jeg ble lagt inn var M bare 3 uker første gangen og 8 uker andre gangen, så han var avhengig av å være sammen med meg (fikk derfor enerom - heldigvis[8|])
Kan jeg spørre hva slags operasjon du skal gjennom?
Skal du ha med deg babyen på sykehuset?
Ojoj dette ble langt gitt, men håper du fikk noe ut av det jeg har skrevet. Spør gjerne om du lurer på noe[:)]