Råd? Barnet ble bitt av hund

Jeg syns det er helt utrolig at hundeeieren ikke kunne informere om dette til å begynne med! For da hadde dere vært mer obs. For det andre så stod dere og snakket og hadde vel ikke øynene på ungen eller hunden nok til å fange opp signalene?

Jeg stoler ikke på noen dyr og er derfor veldig forsiktig med å la ungene være i nærheten av dem, men det tar ofte ikke mer enn sekund før uhellet er ute. :(

Vanskelig å si noe om hunden da vi vet ingenting om den eller oppdragelsen den har fått. Håper det ordner seg!

Har ikke lest alle kommentarene her, men en hund skal ikke bite uprovosert, og en hund som "hopper over" alle de andre advarselstegnene og går rett til bitt er ikke en trygg hund.
Jeg ville politianmeldt. Hvis det ikke blir noe ut av saken, så er det hvertfall registrert hos politiet slik at hvis hunden (gud forby!!) skulle bite noen igjen og dem anmelder, så burde det lyse noen varsellamper hos politiet!

Syns det er riktig å anmelde her. En hund som biter er ikke en trygg hund.
Vi har en stor hund selv, og den er ikke så trygg på barn. Det vil si små barn er helt ok, de er han vant til, men de litt eldre som lager mye støy/bråk liker han ikke. Og sånt vet man jo som eier, og hunder gir signaler, hele tiden, men ingen kan forvente at andre enn eier legger merke til disse.
Kan jeg spørre hva slags hund det var?
Og hvordan har det gått med gutten din?
Håper han får positive hundeopplevelser senere i livet :Heartred

Har opplevd to angrep mot datteren min på 8 år. Første gangen var det en hund vi kjenner. Eieren gikk tur med den på skolens område i skoletiden. Datteren min står på god avstand og spør om hun kan klappe den. Vi har hund selv så hun vet at hun ikke skal gå til hunder uten å spørre eierne om det er greit. Eieren sier ja, og de kommer nærmere hverandre. Plutselig hopper hunden rett mot ansiktet hennes og prøver bite. Dette var en yorkie så ikke veldig stor og datteren min hadde ikke bøyd seg ned. Hun fikk ikke bitt i ansiktet, men fikk vondt for hunden traff henne. Alt dette ble observert av sfo ansatte. Det endte med at jeg sendte en skarp sms hvor jeg sa klart og tydelig ifra hva jeg mente, og at når de har en hund som ikke liker barn så er det uansvarlig å gå tur på skoleområdet i skoletiden, og hvis jeg så de på skoleområdet igjen ville det bli politianmeldt og at jeg hadde vitner som støttet. Skolens ledelse tok også affære.

En annen gang ble hun bitt av en schæfer og endte på legevakten. Jeg oppsøkte eierne. Det viste seg at noen barn hadde terget hunden lenge, og når datteren min kom på deres tomt da hun så etter noen venner som hun hørte i hagen der, angrep hunden. Hun så bare den komme i angrepsmodus, hun rakk bare snu seg og løpe før den hoppet og beit henne i armen.
Vi anmeldte ikke da hunden var godt sikret i bånd, godt inni hagen uten mulighet å nå folk som skulle ringe på døra. De datteren min så etter var det som terget hunden, det visste ikke datteren min. Så rett og slett uheldig for datteren min. Eierne tok ansvar, søkte opp hvem vi var, ringte og hørte hvordan det gikk og lot datteren min komme og hilse på hunden under trygge forhold for å se at den egentlig var snill. De la seg helt flate og snakket om å bygge mur rundt hagen slik at ingen kunne komme seg inn der uten at eierne var tilstede. Hunden stod alltid i bånd og var godt sikret..

Håper det går bra med barnet ditt.

Ikke greit at hunden skal bite, men man bør spørre eieren om det er greit å klappe hunden før man lar unga gjøre det! Hunden sto i bånd og det er dermed ikke fritt frem for at ungene skal bare klappe hunder fritt selv om de ser rolige ut. Men uansett dårlig sv eieren å ikke komme med beklagelse eller forslag til hva som kan gjøres. Jeg spør ALLTID om hunden er snill og om vi kan klappe før vi klapper!! Kunne forstått det om hunden var løs... god bedring til barnet uansett!

Syns det er riktig å anmelde her. En hund som biter er ikke en trygg hund.
Vi har en stor hund selv, og den er ikke så trygg på barn. Det vil si små barn er helt ok, de er han vant til, men de litt eldre som lager mye støy/bråk liker han ikke. Og sånt vet man jo som eier, og hunder gir signaler, hele tiden, men ingen kan forvente at andre enn eier legger merke til disse.
Kan jeg spørre hva slags hund det var?
Og hvordan har det gått med gutten din?
Håper han får positive hundeopplevelser senere i livet :Heartred

Litt treig med svar her, ferietider! :D
Hunden tror jeg nok er en blandingshund. Ser ut som bordercollie i pels og størrelse, men har øyne i forskjellige farger - som iallefall jeg forbinder med husky. Det har i ettertid vist seg at hunden ble mishandlet av barn hos forrige eier, noe som selvfølgelig er kjempeleit og dumt for alle - spesielt hunden! Men det gjør også at den rett og slett ikke kan ferdes rundt barn, da den går rett til angrep om den har mulighet, dette har eierne fortalt oss nå men de er ikke enig i at vi mener den ikke har noe i nabolaget å gjøre. Men men, anmeldt er det iallefall så får politiet vurdere videre!

Det går bra med gutten min :) Han er fortsatt uendelig glad i alle hunder som ikke ligner på bordercollier iallefall! Svigers har en gordon setter som jeg av og til lurer på om han liker bedre enn oss! haha. Men han blir redd om bordercollieliknende hunder kommer gående mot, og får panikk om vi voksne også hilser på dem også. Det har kommet seg litt nå, og det går nok over etterhvert, men skjønner godt han er redd jeg!

Takk igjen for alle svar! :)

Var det min hund hadde jeg dratt rett til veterinær og avlivet med en gang! Jeg ville ikke hatt en hund som gikk til angrep slik. Hunder skal ikke ha slik oppførsel.

Og så hadde jeg selvfølgelig tatt kontakt med foreldrene og spurt hvordan det gikk med gutten.

Hadde jeg vært deg hadde jeg levert en anmeldelse med ønske im avlivning. Joda eierne kan kanskje passe på, men man vet aldri, plutselig kan hunden komme seg løs en gang. Synes faktisk ikke det er greit å ha hund som "ikke liker barn".

Signerer denne

Back
Topp