RØYKESTOPP

minlille

Forelsket i forumet
Noen som har noen gode råd på lager??Vil så gjerne slutte å røyke, men blir skikkelig stressa bare ved tanken, har røkt i ti år nå....Vær så snill å gi meg noen gode råd

-trappe ned-så kroppen får til å omstille seg.å du tid til å vende på vanene.
-ikke røyk nå du pleier å ha dine faste røyker...etter middag,i en puse på jobben ol."gled"deg heller til et annet tispunkt,røyk er så sosialt at det er nesten det værste med hele sluttinga[:D]
-røyk halve røyker,spare du kroppen for nikotin og deg slv for antallr øyk pr dag.så kan du være stolt over at du "bare"har røyka 5 røyk ect!

-drik mye vann
-når du blir sugen innimellom..puss tenner,spis lakris,knask på noe godt.frukt og grønt et en god erstattning[;)]

-ikke legg for mye press på deg selv ved å fortelle alle at du skal eller har sluttaå røyke,ha gjerne en pakke tilgjengelig så "du kan ta en vist det blir krise"men det gjør du jo ikke.må bare lure avhengiheten din[:D]

-les allen carr sin røyke bok!

-gå turer å kjenn hvor deilig det er med ren luft i lungene!

-vær sterk,tenk så stolt du blir av deg selv når du klarer det,for du klarer det vist du vil!

-du vet ikke hvor deilig det er å være røykfri før du er det!du skulle ikke tro at bedre helse,appetitt,økonomi,livsglede fakttisk var så mye mer å sette pris på en røyken![:D]

-er du gravid er det bare en kjempe bonus grunn for å slutte!nå tenker du ikke bare på deg selv!

dette klarer du![;)]

hmmm..slutta med en gang når jeg fikk mistanker om at jeg var gravid,og det var jeg jo.
ellers har jeg røyka en stund nå i ettertid, men ble bare lei, så nå husker jeg ikke når jeg røyka sist..[8|] Er du drittlei nok, så går det sikkert fint! hold motivasjonen oppe![:)]

ORIGINAL: Oktober07

ORIGINAL: stardust

--les allen carr sin røyke bok!

-

Har du gjort det??? du har mange gode tips, men du bruker også tips som er stikk i strid med Allan Carr sin metode bare derfor jeg lurer...
Han mener bla.
- Slutt momentant, ikke trapp ned, det er selvplageri.
- Ikke finn erstatninger, du trenger ikke røyk derfor trenger du heller ikke erstatning
- Det fysiske røyksuget er så svakt og forveksles med sultfølelse. Det er derfor mange legger på seg når de slutter å røyke, de tror de får lyst på noe, men egentlig er deg bare nikotin monsteret som prøver seg.

Men uansett hvordan man slutter å røyke så er jo poenget at man faktisk slutter... Så gratulerer til alle oss som har sluttet å røyke... Fordelen med Allan Carr sin metode er at du slipper å bli plaget av at du slutter å røyke, du gleder deg over det isteden for... Forutsetingen er at du tror på det du leser, nettopp for å snu tankene dine...

jeg snakker av egen erfaring ja!begynte på boka til allen carr også men den virka ikke for meg.kjenner mange som har slutta av denne boka,så anbefale den vil jeg for det er verdet et forsøk!men for meg var å slutte rett av helt håpløst!

kommer med tips, men alle finner jo ut hvilken måte som er best for dem![:)]

endelig ikke røyker boken med alan carr anbefaler jeg, samt akupunktur. Det hjalp meg og jeg har nå vært røykfri et år[:D]

ORIGINAL: Oktober07

IKKE TRAPP NED PÅ RØYKING, SLUTT MOMENTANT!!!

Grunnen for det er at hvis du begynner å trappe ned vil du fylle opp tankene dine med røyke tanker, som at "nå har jeg røyket så å så mye" - "nå kan jeg bare røyke så å så mye" - "nå er det bare så å så lenge til neste gang jeg kan ta en røyk"... osv... du må ikke fylle tankene med dette det er selvplageri... og det kan du fint unngå for din egen del... SLUTT Å RØYK, DU ER EN IKKE RØYKER HVER GANG DU HAR STOPET RØYKEN, BLI EN IKKE RØYKER FRA DAG 1.

akuratt dette var det jeg ikke klarte,jeg ville heller vite for meg selv at senere skulle jeg ta meg en halv røyk..en å plutselig ikk ha noen ting,da fikk jeg helt panikk[:D].å etterhvert var jeg nede i en røyk om dagen,så en halv..å tilslutt følte jeg ikke bohov for et eneste trekk![:)]

Få halsbetennelse [;)] Det gjorde jeg. Hadde så vondt at jeg ikke klarte å røyke på noen dager og fant da ut at det var en ypperlig sjanse for å slutte å røyke. Hadde da røyka i 14-15 år og slutta på dagen uten egentlig å ha planlagt det. Det var faktisk mye enklere enn jeg hadde trodd! Selvsagt får man røykesug, for meg var det verst hvis jeg drakk alkohol, men det gir seg faktisk etter noen minutter.

Nå har jeg vært røykefri i litt over 2 år, og det er noe av det beste jeg har gjort. Det er så deilig å ikke være avhengig av det lenger. Ser nå i ettertid at det faktisk var ganske mye stress med det å røyke; skynde seg å røyke før man satte seg i bilen, før man måtte inn der det var røykeforbud, har jeg nok røyk til over helga osv. Også finner man ut hvor ille man faktisk lukta mens man røyka [:'(] 

Ønsker deg lykke til [:D]

Back
Topp