RÅD FRA GYNEKOLOGEN..........

lille70

Glad i forumet
FIKK FØLGENDE RÅD FRA GYNEKOLOGEN MIN:
 
Prøver man å bli gravid, skal man ikke ha samleie hver dag.....
Da rekker nemlig ikke spermien og modnes nok i testiklene, før den "sendes ut"....
Det optimale er annenhver dag[:)][:)]
Noen gynekologer anbefaler faktisk hver tredje dag.....
 
Bare til opplysning jenter....
Håper ingen av mannfolka blir sure av den grunn.....[:D][:D][:D]
 
Takk for opplysningen muppa[:)]
 
Nei, det er ikke lett å vite hvem man skal høre på, en blir jo helt surrete i hodet av det...
Er sikkert best å bare følge mangefølelsen..[:)]
De lærde strides vel om dette temaet da, siden de sier så mye forskjellig.
Har fått samme beskjed av både fastlege og gynekolog, så da er det jo lett å bli litt forvirra her........
 
Godt og høre at folk har forskjellig erfaring med dette, så slipper en å tenke at en har prøvd på helt gal måte.....[;)]
Klaffe skal det snart uansett[:D][:D]
 
At de ikke rekker å mondes hørtes ikke helt logisk ut, ettersom det er sæd som ble "perodusert" for 3 måneder siden som kommer ut i dag. At lagrene derimot kan "tømmes" høres litt mer logisk ut.
 
Når man skal levere prøve er deet somregel klar beskjed  om 5 dagers avhold. Og det rådet jeg har hørt flest plasser er at de som har svekket kvalitet ikke bør ha sex hver dag, da annenhver er ofte nok, og å anbefale for dem som har svekket sædkvalitet, nettopp for å spare opp litt "krutt". MEn for dem med normal sædkvalitet pleier de fleste si at daglig er greit om man har lyst, men annenhver er ofte nok.
 
(at 7 av ti lykkes på 3 måneder ved tre ganger i uka, hørtes veldig optimistisk ut, av "prøvere" lykkes jo i snitt halvparten innen et halvt år, og 80% innen et år. Og jeg tror da de fleste prøvere har sex i alle fall 3 ganger i uka i de tidene på måneden det er mulig å bli gravid i alle fall? Men mulig jeg tar feil, for mange ferkse prøvere er dessverre håpløst uvitende omkring egen fertilitet...)
 
Men... hva gjør jeg EGENTLIG her inne? Med bare ti måneder  prøver-historie har jeg fortsatt noen måneder før jeg skal hit inn...
 
Ja og så har det litt om gubben har bra sædkvalitet. Min har over snittet bra og vi fikk greite på at da gjorde det ikke noe om vi hadde sex hver dag.
 
Signerer den Muppa og Babyklar.......
 
Vil følger magefølelsen vår, så går nok dette helt fint til slutt[:)][:)]
 
Back
Topp