Quetiapin - noen ærfaringer?

Kath91

Forelsket i forumet
Jeg har gått på Quetiapin Orifarm (synonymprodukt av Seroquel) en stund, men planlegger nå graviditet. Jeg er avhengig av tablettene for å få sove, men ønsker virkelig ikke å risikere noe for barnet, og vil derfor slutte på tablettene.
Jeg prøver nå å kutte ned på dem gradvis, men søvnløsheten og kvalmen ødelegger meg helt!
Noen som har noen ærfaringer med tablettene rundt graviditet, eller det å slutte på dem?

 
eg gikk på dei i to år og fram til den dagen eg fant ut at eg var gravid då blei det svært rask nedtrapping. I begynnelsen då eg slutta fikk eg Sobril til og ta på kvelden men etter 6 uker så gjorde svangerskapet meg så trøtt at eg trengte ingenting så no er eg tabelett fri :) Gjekk og på Cipralex og slutta sammtidig på dei og Quetiapinen.
 
Leste litt om Sobril, og ser at disse er skadelige for barnet, så litt rart at du fikk dem istedenfor. Med Seroquel vet man jo ikke om noe effekt på fosteret slik jeg har forstått det? Bare at det er usikkerhet rundt det?
Sluttforsøket mitt i sommer gikk veldig dårlig, endte opp hos legevakt etter 2 uker med max ca 1-2 timer søvn pr natt, og fikk klar beskjed om at jeg måtte fortsette på dem! Men håper jeg kanskje er heldig og klarer å sove uten når jeg blir gravid. Lurer litt på å prøve å ta Vallergan om kvelden, ettersom det ikke skal være skadelig på noe som helst vis, bare gjør deg trett. Gikk på dem da jeg var 16 husker jeg… Er visst allergitabletter med bivirkning at du blir trett...
 
Back
Topp