Qualitas!

Qualitas skrev:

-Nymphadora- skrev:
Synes ikke bildet er ille, for det er et vakkert bilde. Men teksten kunne vi blitt spart for. jeg er selv en av de som slet sinnsykt med amming og måtte tilslutt gi tapt, barnet mitt utviklet melkeallergi, og gikke heller ikke opp i vekt. Ja, jeg sitter den dag idag med skyldsfølelse overfor barnet mitt, tenker hele tiden at kanskje hvis jeg prøvde enda hardere. 
Ble mye tårer på ho mor den første perioden, ja.

Skal ærlig inrømme at jeg begynte å tenke tilbake når jeg leste den teksten. Sier jo indirekte at vi som ikke har ammet ikke vil det beste for barnet vårt.

eeh,nei... det beste for barnet ditt ble jo da mme. akkurat som mm er for mitt nå..

Det er faktisk det du sier.... Du skriver ikke "Mitt barn koser seg med puppen" du skriver "kun det beste er godt nok"
Altså mm er best og mme er ikke godt nok, det er det som står der....
Den setningen betyr det samme uansett hva dine intensjoner med den var.

Jeg har ikke ammet, det kunne jeg ikke, og jenta mi hadde hatt ekstra godt av morsmelk. Jeg syntes det var veldig tungt når jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne amme, og jeg felte noen millimeter med nedbør, men jeg ser alikevel ikke noe støtende eller galt med hverken bildet eller teksten..

Det er ett personlig bilde, med en personlig mening.. Skal man ta seg nær av det, og stoppe det, så er det utrolig mye annet som ikke kan vises eller skrives her inne også!

men altså jeg er ikke så sta og tverr, så jeg kan da bytte den hvis noen alikevel føler på det. For mitt budskap med det var virkelig ikke at alt utenom  mm ikke er godt nok

Det var kun  ment utifra min  datters mening om puppen

skal bare finne ut noe annet å ha der først

Fluttershy  skrev:

Qualitas skrev:

-Nymphadora- skrev:
Synes ikke bildet er ille, for det er et vakkert bilde. Men teksten kunne vi blitt spart for. jeg er selv en av de som slet sinnsykt med amming og måtte tilslutt gi tapt, barnet mitt utviklet melkeallergi, og gikke heller ikke opp i vekt. Ja, jeg sitter den dag idag med skyldsfølelse overfor barnet mitt, tenker hele tiden at kanskje hvis jeg prøvde enda hardere. 
Ble mye tårer på ho mor den første perioden, ja.

Skal ærlig inrømme at jeg begynte å tenke tilbake når jeg leste den teksten. Sier jo indirekte at vi som ikke har ammet ikke vil det beste for barnet vårt.

eeh,nei... det beste for barnet ditt ble jo da mme. akkurat som mm er for mitt nå..

Det er faktisk det du sier.... Du skriver ikke "Mitt barn koser seg med puppen" du skriver "kun det beste er godt nok"
Altså mm er best og mme er ikke godt nok, det er det som står der....
Den setningen betyr det samme uansett hva dine intensjoner med den var.

ja pupp er kun godt nok for MITT barn.. fordi hun ikke vil ha noe annet

IsThaBeth skrev:
Jeg synes det går under kategorien "ting vi må tåle" på forumet. Jeg synes ikke det er rasende festlig med signaturer som "spira satt på første forsøk" eller " boff boff kloff, skuddet satt, traff og spira er allerede på vei lissom", men jeg innser at så mange brukere det er her, så har vi ALLE ulike ting vi kan oppleve som sårende når det kommer til det å være prøver/gravide/foreldre. Personlig liker jeg ikke nærbilder av bryst og baby, MEN! Jeg tolker det som Qualitas, som mange andre nybakte mødre, er veldig forelsket i babyen sin, og at hun med dette ikke nødvendigvis henviser til ammingen, men nærheten mellom mor og barn. Et kjærlig øyeblikk for de to. 

Strålende sagt!

Syns ikke du skal bytte den. Da begynner vi med sensurering her fordi noen reagerer på det, og da blir det ikke mye igjen her inne.

Kleo79 skrev:
Syns ikke du skal bytte den. Da begynner vi med sensurering her fordi noen reagerer på det, og da blir det ikke mye igjen her inne.

Trenger ikke bytte den, bare gjøre litt om på den. "Jenta mi elsker puppen". Eller noe. 

Kleo79 skrev:

Altså teksten i seg selv er ikke det viktige. Beholder jo bildet, men bytter  tekst. Jeg vil ikke at noen skal bli lei seg.. Vet at følser etter fødsel ikke er lett å styre.. selv om noen sier at det burde man tåle osv så er ikke det så lett. Det er ikke en farlig sak for meg

For en diskusjon, jeg synes den var morsom på sin måte jeg!!

Jeg likte teksten du hadde nå jeg :P

Haha!  Good one.

Back
Topp