Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Q10 er jo egentlig noe kroppen produserer selv men som minker etterhvert. Sa han noe om det kunne være noen bivirkninger med å ta det?Nå har jeg vært hos legen å spurt om q10 å han var veldig tydelig på at man ikke bør ta det når man ikke vet årsaken til ufrivillig barnløshet
Nei, jeg spurte ikke noe om detQ10 er jo egentlig noe kroppen produserer selv men som minker etterhvert. Sa han noe om det kunne være noen bivirkninger med å ta det?
Men er det ikke ment for dem som er over 35? Da kvaliteten på eggene faller og man må ha en slags boost.Nå har jeg vært hos legen å spurt om q10 å han var veldig tydelig på at man ikke bør ta det når man ikke vet årsaken til ufrivillig barnløshet
Det vet jeg ikke. Legen var veldig tydelig på at man ikke bør bruke det når man ikke vet årsaken til ufrivillig barnløshetMen er det ikke ment for dem som er over 35? Da kvaliteten på eggene faller og man må ha en slags boost.
Hvilken lege snakket du med, fastlegen? Eller lege på fertilitetsklinikkDet vet jeg ikke. Legen var veldig tydelig på at man ikke bør bruke det når man ikke vet årsaken til ufrivillig barnløshet
Fastlege ikke det har noe å si på om man blr ta. Q10 eller ikkeHvilken lege snakket du med, fastlegen? Eller lege på fertilitetsklinikk
Ja jeg har spurt om kosttilskuddet for man blir ofte litt desperat etter å finne noe som kan hjelpe etter å ha mistet 3ganger men det betyr ikke at alle rådene er like bra, jeg vet jo ikke om di rådene kommer fra en gynekolog eller fra en som tilfeller ble gravid på for eks q10 og som legen sa så vet vi ikke årsaken til ufrivillig barnløshet, hadde q10 hjulpet alle som har vansker med å bli gravid så hadde legen sakt det for lenge siden at man burde gå på det.Vel, du spurte jo etter tips for hva man kunne gjøre selv for å øke sjansen for graviditet. Fastleger er dessverre ikke alltid veldig gode på fertilitet, her derimot finner du mange som besitter god informasjon etter lange prøveperioder og mye søken etter riktig informasjon både fra spesialister på klinikker og bøker som blant annet ‘It starts with an egg’. Klart man ikke skal proppe i seg ‘alt mulig’ uten å forstå hensikten bak, men let litt inne på assistert forumet også, der finnes det nok også tråder på kosttilskudd som fremmer kvalitet på egg.
Har partneren din sjekket sædkvaliteten?
www.elizaklinikken.com
Googler du så får man opp med en gang at det ikke er nok studier på om det funker for oss jenter men det kan ha god effekt for mennHer har du en side hvor effektene av Q10-tilskudd på fertilitet beskrives og hvor hun som skrives også viser til vitenskapelige studier som har sett på dette.
![]()
Svangerskapshelse- hva skal til for å kunne gjennomføre et svangerskap?
De fleste tror at det er selve befruktningen som er mest utfordrende når et par skal bli gravid. Studier viser at det er reisen etter befruktningen som er mest utfordrende. Det er større problemer med spontanabort lengre ut i svangerskapet enn at befruktet egg ikke fester seg. Forskningen peker...www.elizaklinikken.com
De studiene som refereres til i lenken jeg limte inn er gjort på kvinner og med hensyn til fertilitet. Jeg er forsker selv og vet godt at det er få absolutte sannheter innen medisin og fullstendig kontrollerte studier innen fertilitet er veldig vanskelig - om ikke umulig - å oppnå. Det er mye man ikke vet om både fertilitet og graviditet nettopp fordi det er vanskelig å forske på. Jeg har også spurt både lege og gyn om Q10 og fått et annet svar enn deg.Googler du så får man opp med en gang at det ikke er nok studier på om det funker for oss jenter men det kan ha god effekt for menn
Det er jo det jeg har gjort en enkel resrearch som det står på Google og ai at det ikke er nok studier på q10De studiene som refereres til i lenken jeg limte inn er gjort på kvinner og med hensyn til fertilitet. Jeg er forsker selv og vet godt at det er få absolutte sannheter innen medisin og fullstendig kontrollerte studier innen fertilitet er veldig vanskelig - om ikke umulig - å oppnå. Det er mye man ikke vet om både fertilitet og graviditet nettopp fordi det er vanskelig å forske på. Jeg har også spurt både lege og gyn om Q10 og fått et annet svar enn deg.
Jeg tenker absolutt at man ikke burde løpe ut å kjøpe dyre kosttilskudd basert på tips i et forum, men det finnes mange råd her inne som er gode også burde jo hver enkelt gjøre sin egen research og deretter konkludere om man vil ha rådene i bruk eller ikke.
Det er jo det jeg har gjort en enkel resrearch som det står på Google og ai at det ikke er nok studier på q10
Jeg kommer til å ta ferdige den pakken jeg allerede har kjøpt men kommer ikke til å kjøpt en nye pakke. Jeg har mye mer tro på den infoen vi kommer til å få fra ahus
Som jeg sa var det fordi jeg hadde nettopp mistet for 3 gang å var litt desperat på finne noe som kan hjelpeHvorfor ber du da om råd her inne..?
Javel.Jeg startet egentlig med selen og Q10 pga denne artikkelen her. Spiser ikke selen som kosttilskudd men som 2 stk paranøtter per dag.
Aftenposten selen og Q10
Den handler om hvordan Q10 og selen bremser aldringsprosessen mye ved å la DNA'et kopiere DNA tråder helt ut. Noe kroppen ikke selv klarer når man blir eldre etter et liv med kjemikalier, stråling og kroniske inflammasjoner i kroppen. Testgruppen her er jo litt eldre enn oss, men det ble bevist at de som tar selen og Q10 fikk betydelig mindre hjerteinfarkt etter en 4 års periode. Etter 10 år var levealderen til de som tok disse to tilskuddene gjennomsnittlig lengre.
Artikkelen sier også at de fleste av oss mangler disse vitaminene, spesielt siden det er lite selen i jorden i Norge. Opptaket av Q10 i kroppen minker også dersom man går på kolesterol synkende medisiner. Og kroppen vil som sagt produsere mindre av dette vitaminet etter 30 års alderen.
Artikkelen har ikke Q10 som fokus i forhold til fertilitet. Men det er litt oppsiktsvekkende artikkelen uansett![]()
Selen støtter eggmodning blant annet og hormonbalanse. Men man trenger veldig lite av det, så kan hende du får i deg nok alleredeJavel.
Jeg har ikke lest så mye om selen men det er også mer for mannen