Pynteklær for den gravide? #Oslo

Babytanker

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Hei! :)
Jeg og mannen skal på førjulstur til Oslo og Lommedalen i år. Jeg håper å få kjøpe meg noen kjoler, bluser, skjørt evt. pene bukser som jeg kan bruke i juletiden og selskaper etter nyttår.
Liker godt å prøve klærne på før jeg kjøper de. Og vil gjerne ha anbefalinger på hvilke butikker som har utvalg for gravide.
PS: Er str L/ XL evt 40/42 i utgangspunktet.
Bruker HM sine Super Skinny Jeans i str 40 nå (15 uker på veg).

Jeg kjøpte en enkel, svart gravidkjole fra h&m tidligere i høst. Har fått brukt den flere ganger allerede, og siden den er elastisk så kommer den nok til å passe ut svangerskapet. Kjøpte samme størrelse som normalt, xl.

Floyd har også mange fine som er løse rundt magen og strikk i ryggen :) brukte en kjole derfra i bryllup i august :)

Lindex har også egen kolleksjon for gravide. Ikke alle butikkene har kolleksjonen tilgjengelig men du kan se på nett:)

Hei, bor i Oslo og bruker samme størrelse som deg. Dessverre syns jeg det var nesten umulig å finne gravidklær i butikk. HM ved Oslo city har litt utvalg og ellers en butikk som heter svangerskapet på Majorstua. Jeg sleit skikkelig med å finne kjole til bryllup og endte opp med å bestille masse kjoler fra zalando, som har mye fint i alle størrelser. Der får du prøve klærne og returnere de gratis om det ikke passer. Ble den eneste og beste løsningen for meg.

Hei, bor i Oslo og bruker samme størrelse som deg. Dessverre syns jeg det var nesten umulig å finne gravidklær i butikk. HM ved Oslo city har litt utvalg og ellers en butikk som heter svangerskapet på Majorstua. Jeg sleit skikkelig med å finne kjole til bryllup og endte opp med å bestille masse kjoler fra zalando, som har mye fint i alle størrelser. Der får du prøve klærne og returnere de gratis om det ikke passer. Ble den eneste og beste løsningen for meg.
Såpass ja, jeg som trodde tigerstaden var mekka for kleshopping både med og uten mage :-P Jeg kommer selv fra Nordfjord, et mindre tettsted langt mellom Ålesund og Bergen ;-)

Lindex har også egen kolleksjon for gravide. Ikke alle butikkene har kolleksjonen tilgjengelig men du kan se på nett:)
Oki, vet du om noen Lindex butikker i Oslo/ Lommedalen som har inne mammaklær?

Floyd har også mange fine som er løse rundt magen og strikk i ryggen :) brukte en kjole derfra i bryllup i august :)
Ja, har noen Floyd kjoler som jeg muligens kan bruke tidlig i svangerskapet. Men jeg er barmfager og de er allerede trange nok i brystpartiet :-/

Jeg kjøpte en enkel, svart gravidkjole fra h&m tidligere i høst. Har fått brukt den flere ganger allerede, og siden den er elastisk så kommer den nok til å passe ut svangerskapet. Kjøpte samme størrelse som normalt, xl.
Ligger den på nettbutikken enda? Kan du evt linke meg? :)

Såpass ja, jeg som trodde tigerstaden var mekka for kleshopping både med og uten mage :-P Jeg kommer selv fra Nordfjord, et mindre tettsted langt mellom Ålesund og Bergen ;-)

Det finnes sikkert noen butikker og avdelinger jeg ikke vet om. Men mine gravide venninner sier det samme :/ Men det er vel uansett bedre enn Nordfjord ;-)

Den så god ut! :-) har du kjøpt nylonstrømper for gravide og?

Kjøpte en svart 100 denier strømpebukse for gravide, veldig fornøyd med den. Skulle ønske jeg hadde en annen farge til jul for å ha til den sorte kjolen, men det får duge når jeg først har det :p får heller ha på fine smykker og noe :)

https://netbutik.fransa.com/fransa-eskris-3-kjole-20601557.aspx

Her er link til samme kjolen som jeg har kjøpt meg. Min er mørk marineblå med sølv/ hvit detaljer. Den fungerte utmerket som antrekk til julebord. Kjøpte min på den lokale B-Young butikken for 599 kr.

Den er langermet, litt hals, lang nok til å ikke bli vulgær, har litt hals og litt åpen rygg i toppen. Den hadde god stretch og la seg fint! =) Anbefales! Her fantes den i sort også, men blå med blå nylonstrømpebukse fra vogue ble min favoritt! :)

Back
Topp