Pynte til jul

Crayzie

Forelsket i forumet
Marsboerne
Ser på forumet generelt at det er så mange som har planer om å pynte til jul neste helg, hvis de ikke har gjort det allerede. Er det virkelig normalt å pynte så tidlig?
Jeg føler meg litt rar nå som ikke pynter til jul før lillejulaften, med unntak av adventspynt. Er det jeg har vokst opp med, og før vi som barn flyttet til en annen del av landet så hadde vi aldri hørt om noen som pyntet før lillejulaften. Er jeg, og nærmeste familien min, de eneste som ikke pynter tidlig?
 
Jeg husker ikke hva jeg er vokst opp med jeg.
Men jeg gleder meg skikkelig til å pynte på søndag!
Synes det er så koselig med jul, og så er det ekstra stas i år siden vi har kjøpt hus!
Men juletreet venter vi med.
 
Pynter med litt advent ting første søndag i advent (har satt fram adventstakene på bordet, men det var bare fordi jeg fant de en dag. Så da tok jeg de mens jeg huska det liksom :p )
Resten pynter vi nærmere jul, juletreet ca lille julaften.
Men i år skal vi reise hjem til mamma og pappa, så da slipper jeg å pynte huset her hjemme. Deilig! Er så kjedelig å pakke vekk alt etterpå :p
 
Jeg er også oppvokst med å pynte til jul lillejulaften.

Jeg har ikke så mye julepynt og det lille jeg har vet jeg ikke hvor er. Adventsstjerna lot vi henge igjen da vi flytta..
 
Pynter til advent med lys og lilla til helgen. Julepynten går opp cirka 18/19 des. Og juletreet 22. Liker at alt er ferdig på lille julaften, slippe å styre med pynting da.
 
pynter med adventskrans, ting barna har laget, stjerne og juleduk. Dette gjør vi på alltid 1. advent eller 1. desember, det som kommer først :)
 
pynter med adventskrans, ting barna har laget, stjerne og juleduk. Dette gjør vi på alltid 1. advent eller 1. desember, det som kommer først :)
Å, gleder meg til den dagen jenta mi kommer hjem med hjemmelaget julepynt:)
 
Eeelsker jul, vil ha jul lengst mulig :) Men jeg venter til midten av måneden med å pynte skikkelig. Jeg er ikke noe glad i lilla, så når jeg pynter til advent så pynter jeg med rødt. Adventsstake, både sånne i vinduet og min elskede Georg Jensen lysestake, stjerne i vinduet, røde gardiner, og røde pledd og puter i sofaen er alltid oppe til 1. Advent. Juletreet blir pynta rundt den 20.. Åååhh, GLEDER MEG!!! :D
 
Jeg pynter litt nå før første søndag i advent, med lilla lys og litt engler og stjerne i vinduet, og så pynter jeg mer "julete" når julen nærmer seg litt mer! I år skal vi reise bort hele julen så mulig jeg pynter litt før for å få ordentlig glede av det, har så mye fin julepynt :)
 
Jeg pynter med lilla til advent, og så pynter jeg til jul på lille julaften etter at ungene har lagt seg. Husker enda følelsen når jeg som lita stod opp til ferdig pyntet hus på julaftens morgen, og den følelsen håper jeg at ungene mine også skal få :)
 
Jeg pynter med lilla til advent, og så pynter jeg til jul på lille julaften etter at ungene har lagt seg. Husker enda følelsen når jeg som lita stod opp til ferdig pyntet hus på julaftens morgen, og den følelsen håper jeg at ungene mine også skal få :)
Det er sånn jeg også husker det. :) Eneste var at vi fikk lov til å pynte med et par pynteting selv før vi måtte legge oss. Men treet og alt det andre kom på plass mens vi sov.
 
Pynter hele huset til jul til 1 søndag i advent. (Ikke juleteret da.... ) Liker ikke lilla så her er det hvitt og rødt Synest tida før jul er den koseligeste, det er nå det er fint med julepynt, etter nyttårsaften er jula "ferdig" og det er deilig å rydde julepynten vekk
 
Pynter hele huset til jul til 1 søndag i advent. (Ikke juleteret da.... ) Liker ikke lilla så her er det hvitt og rødt Synest tida før jul er den koseligeste, det er nå det er fint med julepynt, etter nyttårsaften er jula "ferdig" og det er deilig å rydde julepynten vekk
Der er vi forskjellige. Julepyntet hus lenge før jul hadde gjort meg lei av jula før julaften kom. Men vet jo at det er andre meninger ute og går om det.
 
Back
Topp