Pynt til dåp

krølle...

Forumet er livet
August 2018
Utmarsj 2024
I dag har vi sett på lokale til dåpsfeiringen til Rolf. Etter vi fant ut at stuen vår er for liten til de 35 gjestene som skal feire sammen med oss, ble jeg akutt lat og vi går nå for «full pakke», «alt inkludert». Men jeg vil gjerne sette vårt lille preg på det også. Med litt søte servietter eller noe pynt på bordene. Jeg har smuglest litt om hva Leah skal ha, og takker for inspirasjonen, men tar gjerne imot flere tips. Er det noen som har startet planleggingen ennå? Evt har bilder fra tidligere barns dåp/navnefest som jeg kan la meg inspirere av?

Siden du bor i Bergen må jeg bare anbefale Løiten lys i Fjøsangerveien. Utrolig mye fint der, både av lys, servietter, utstilte pyntede bord og dilldall. Deilig stemning er det også :)

Siden du bor i Bergen må jeg bare anbefale Løiten lys i Fjøsangerveien. Utrolig mye fint der, både av lys, servietter, utstilte pyntede bord og dilldall. Deilig stemning er det også :)

Takk for tips! [emoji1303] Har tenkt meg en tur innom der, siden det er rett i nabolaget. Jeg har brukt pynt derfra til de to andre, men da har jeg laget et helt tema og pyntet selv.

Skal se om jeg finner bilder fra storebror sin dåp, blir å bruke samme pynt hvis min mor finner det [emoji4]

Jeg bestilte servietter med navnet og dåpsdatoen til barnet på forrige gang, veldig koselig. :) Så kjøpte jeg kindersjokolade som jeg laget eget papir på. *Navnet til barnet* - sjokolade.

Masse fint i lys grønt til dåp/shower på søstrene græne nå. Kjøpt masse tildåpen.

Litt fra storebror sin dåp.

IMG_5630.JPG
Eskene er fra wish med en Hekla stjerne på. Stjernene laget jeg selv.
Inni var det en love hearts (Halloween str og et sølvfarget hjerte fra Nille)

IMG_5615.JPG

Vi hadde hestesko formet bordplassering. Med hvite duker og sølv dekorbord på midten.

IMG_5628.JPG
Lysfatene er fra Nille og samme med lysene. Pyntesteiner hadde jeg fått tidligere.

IMG_5625.JPG
Aktivitetshjørnet til barna. Der kunne de leke, tegne osv når ting ble kjedelig i slike «voksen» selskaper. (Btw funker også bra i bryllup med slike hjørner)

Hadde også små duker på runde bord i lokalet som folk kunne sitte ved. Og et eget gavebord. Og et langbord til middag og kakeserveringen.

Jeg lurer mest på hvor vi skal ha selskapet. Med forrige hadde vi plass i stua, men etter å ha stjålet en god bit av stua for å lage et ekstra bad, er ikke stua så stor lenger.

Signerer denne, utrolig mye fint på Løiten lys :)

Jeg lurer mest på hvor vi skal ha selskapet. Med forrige hadde vi plass i stua, men etter å ha stjålet en god bit av stua for å lage et ekstra bad, er ikke stua så stor lenger.
Vi har også hatt i hjemme med de to eldste, og gjør det på samme måten nå. Langbord i stua:) Sist gikk det bare akkurat i bredden, men nå har vi nettopp byttet ut peisovnen med en ny, moderne ovn så her blir det mindre trangt nå!

Back
Topp