Pynt til dåp

mayaen80

Juni12s multitasker
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Er det noen som kan gi meg noen tips til hvordan jeg kan pynte til dåp uten å blakke meg helt? Skal ha dåp om 1 mnd, og student kontoen er støvete :) Hvor får jeg tak i ting osv. Hvis dere har noen linker så vær så snill å del:) Alle tips mottas med takk :)
 
Vi kjøpte mye på nille vi når vi skulle ha navnefest for storebror.

Tror ikke vi la så veldig mye penger i det rett og slett. Hvite papirduker, kubbelys, og sånne "skumgummiblomster" som man bruker som dekor. Alt kjøpt på nille. Har faktisk spart på blomstene tror jeg...

Man trenger ikke pynte seg helt blakk mener nå jeg ;)
 
Hadde også hvit papirduk. Klippet blomstene av en potte-hortensia å la i skåler med vann. Å noe smådill fra Nille jeg la utover bordet. Så var ikke mange kronene jeg brukte på pynten. Så om en sjekker litt trenger det ikke bli så dyrt;-) lykke til med dåps-forberedelsene!
 

Nå er jeg så heldig å ha en "bestemor" som er blomsterdekoratør, men vi skal ha det egentlig ganske enkelt.. Masse roser i ulike rosa-nyanser.. En diger bukett midt på bordet med to store kubbelys på kraftig lysestaker på hver side.. Deretter har jeg tenkt å ha en rose i masse ulike glass stående "tilfeldig" med noen lysfat i "sølv" imellom, med kubbelys og et lite glass med rose i!!

Tenker gå til innkjøp av en stor hvit duk...

Ellers så er det å gi bort litt jobb til foreldre/besteforeldre.. Her skal mamma bake dåpskake og mormor/sviger andre kaker + svigersøster skal lage mat...

Anbefaler å google!
 
Så har jeg planer om å kjøpe rosa roser og lage en helt enkel borddekorasjon til å ha på midten, og en liten flaske med en enkel rose på sidene. ( De flaskene man kjøper babysaft på er kjempesøte! Heller saften over på aventbeger beregnet til morsmelk og fryser, så har jeg det til senere.) 
 
Nå har jeg fått laget ferdig nesten all pynten, alt er hjemmelaget og ganske billig:


















 
Så flink du er!

Vi hadde fire "store" (ganske små :p) oppsatser og fire små (enda mindre XD) oppsatser på bordet. Vi var ganske mange, skulle egentlig være 60, men ble ca 45 med alle barn.

Kjøpte noen rosa roser og lille blomster på nille, telysglass fra soria moria, tre middels store rosa kubbelys, så tok jeg "litt" av på hobbykjelleren og kjøpte rosa og lilla sommerfugler og lille bittesmå smokker som bare ble strødd rundt oppsatsene og bordet. Tror jeg brukte like mye på smådillpynt som på bordløperen :p Men så hadde vi 13 meter bordløper på 16 meter bord og, da.
 
Back
Topp