Snorkmaiden
Glad i forumet
Er så usikker på hva som er best, jeg skal nemlig pumpe fo rå øke produksjonen, er det best og pumpe meg tom etter at vesla har spist, eller pumpe fast hver 3 time f.eks. og gi henne det på flaske ? hva er mest effektivt ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Påatt
Pump etter hun har spist. Viktig at babyen får suge godt på puppen da den stimulerer til bedre produksjon bedre enn det pumpa vil gjøre. Om du bare pumper så vil mest sansynlig produksjonen gå ned.
Om du vil kan du og pumpe mellom måltidene. Særlig om hun har periode der hun ikke spiser på en del timer (natta f.eks)
ORIGINAL: Snorkmaiden
ok, da stiller jeg vekkeklokka på hver 3. time i natt og pumper, selv om hun kanskje våkner alikevel.
Lille O har muligens melkeallergi, og da har jeg kuttet ut melk, så jeg kan ikke gi erstatning om jeg ikke har nok, og det jeg har pumpet ut fra før er jo fra da jeg spiste/drakk melkeprodukter, så jeg har ingen "buffer" [8D]
ORIGINAL: Ruby Gloom
Å bra du spurte om dette, jeg har lurt på det samme.
Men Kleo, siden det virker som du vet litt om dette.
Vet du hvorfor, når en baby har kolikk, legen sier at mammaen først må kutte ut melkeprodukter for å se om babyen reagerer på det, så må mammaen kutte ut laktoseprodukter, hvis babyen ikke er bedre? For morsmelk inneholder 7%laktose, så jeg forsto ikke det helt..
Har lurt litt på det, men har ikke hatt tid til å ringe legen å spørre [:D]
ORIGINAL: Soul
på HS sa de til meg at en aldri må spare på melka og at det er bedre å pumpe hver 2. time enn hver 3. time (for puppen skulle visst nok være fuillt opp etter 2 timer)... også absolutt pumpe på nattå og på morgenkvisten... hvis du gidder [8D]
på HS sa de til meg at en aldri må spare på melka og at det er bedre å pumpe hver 2. time enn hver 3. time (for puppen skulle visst nok være fuillt opp etter 2 timer)... også absolutt pumpe på nattå og på morgenkvisten... hvis du gidder [8D]
skal jeg ikke spare den melka jeg har pumpa ut ? [&:] ser ingen grunn til at ikke O kan få den om hun trenger påfyll?
skal jeg ikke spare den melka jeg har pumpa ut ? [&:] ser ingen grunn til at ikke O kan få den om hun trenger påfyll?
hihi, beklager, jeg har visst ikke forklart det skikkelig. Det betyr at du ikke skal spare på melka du har i puppen [:)] (les: pumpe hver 1-2. time er bedre enn hver 3. time fordi en kan få mindre melk ved å spare melka i puppen).