Putte ting i munnen!!

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Mini putter alt i munnen! Og det er greit når vi er inne og leker, men når vi er ute skal både grus, sand, gress, blomster, kongler og kvister smakes på!! Må jo passe på konstant! Flere som smaker på omgivelsene? Når pleier dette å dabbe av?
 
Ja, her smaker han på det meste. Og jeg lar det skje, for det er helt greit å få bli kjent med verden på den måten. Selvfølgelig passer vi på slik at det ikke blir for mye eller giftige ting han svelger. :) Jeg aner ikke når denne fasen er over. :)
 
Toddlere, eller småbarn, erfarer verden gjennom sansene ;-) så det å smake på, kommer nok til å være en stund til. Ihvertfall til de er to år :p men jeg har erfart det på jobb, at jo bedre språk og språkforståelsen er, jo mindre eter de på alt ;-)
 
Ja, her smaker han på det meste. Og jeg lar det skje, for det er helt greit å få bli kjent med verden på den måten. Selvfølgelig passer vi på slik at det ikke blir for mye eller giftige ting han svelger. :) Jeg aner ikke når denne fasen er over. :)
Mi på snart 5 år stapper fortatt det meste i kjeften så den perioden kan vare en stund:) minien her smaker også på verden og får lov til en viss grad.
 
Mi på snart 5 år stapper fortatt det meste i kjeften så den perioden kan vare en stund:) minien her smaker også på verden og får lov til en viss grad.
Haha.. Da har vi noen år igjen med andre ord.! Kanskje jeg skal la henne smake mer, men er jo redd hun setter i halsen!
 
Mine to eldste var fæle til å putte alt i munnen, og mellomste gjør det fortsatt av og til ( snart fire og seks). Hun har spist brunsnegle to sommere på rad nå også, så håper vi slipper i år!
Minsten holder på litt sånn han også, men virker ikke like ekstrem som søstrene, håper det holder seg sånn.
 
Mine to eldste var fæle til å putte alt i munnen, og mellomste gjør det fortsatt av og til ( snart fire og seks). Hun har spist brunsnegle to sommere på rad nå også, så håper vi slipper i år!
Minsten holder på litt sånn han også, men virker ikke like ekstrem som søstrene, håper det holder seg sånn.

:eek: Usja!!!!!! Håper det ikke skjer i år!
 
Her har hun kun de siste dagene putter noe i munnen.. Og da kun spiselige ting :p brødbiter eller vafle f eks..
 
De lærer jo fort hva som bør spyttes ut igjen for ikke å sette det i halsen, og de færreste putter ekle/farlige ting i munnen, så bare hold ut litt til. ;)
 
Samme greia hos oss :D Vi lar han også få lov til å smake på endel, men putter inn smokken når han sitter med grusen.. Litt redd for at det går i halsen, da det hender at det er mer enn en sten inni munnen;)
 
Jeg syns andre kan være litt hysteriske her, og da blir det jo ekstra spennende å spise på alt. Når vi var i sandkassa f.eks. smakte han på sanden én gang bare. Det var jo ikke godt ;) Steiner og grus er jo litt verre..
 
Den fasen varer en stund, men det er veldig stor variasjon på barn. Storebror sluttet tidlig med det der, men har sett barn som er ganske store fortsatt gjøre det. Lillesøster er ganske ille til å smake på ting om dagen. Har spist stein, kattemat, og annet "rusk" som hun finner på gulvet og rundt om. Skikkelig støvsuger med andre ord ;) Må følge ganske godt med!
 
Lillemann her putter alt i munnen. Uavhengig av hvor mange steiner han har spist før...
Så når vi oppholder oss på grusen, pleier vi å ha med en kopp, slik at han kan putte steiner oppi og ta dem ut igjen - det er favorittleken for tida ;)
 
Back
Topp