Putte smokken i egen munn?

Jeg putter ikke smokken i munnen mtp bakterier, fÅ ting som er sÅ skittent som en menneskekjeft. Foretrekker Å kysse ham pÅ kinnet, men det hender han gir smask pÅ truten.
Putter du den i egen munn så overfører du bakteriefloraen fra deg til babyen.. Og babyer er ikke klare for det.. Jeg har ALDRI gjort det med smokken til snuppa og kommer heller ikke til å gjøre det med nestemann..

Det er dem som skjermer ungene for alle mulige bakterier som stort sett får de verste eksem/allergi- barna. Det er klart ungene tåler at mor sutter litt på smokken. Men å holde den under vann funker fint det også.

Det er dem som skjermer ungene for alle mulige bakterier som stort sett får de verste eksem/allergi- barna. Det er klart ungene tåler at mor sutter li

tt på smokken. Men å holde den under vann funker fint det også.

Jeg kan ikke se at jeg noen steder har skrevet at jeg skjermer ham for alle former for bakterier. Tvert i mot mener jeg det er bra at de utvikler imunforsvaret sitt ved Å utsettes for diverse, noe de blir hele tiden. Jeg forholder meg imidlertid til beskjeden jeg fikk pÅ sykehuset akkurat ang. munnbakterier. Han var syk rett etter fØdsel og er ekstra fØlsom for infeksjoner.Generelt sett er jeg enig med deg i at ungene tÅler det helt fint, spesielt nÅr de ikke lenger er babyer, men jeg velger Å styre unna akkurat de bakteriene og har heller med en ekstrasmokk nÅr vi er ute. Kan ikke se at det er noe hysterisk over det.

Jeg kan ikke se at jeg noen steder har skrevet at jeg skjermer ham for alle former for bakterier. Tvert i mot mener jeg det er bra at de utvikler imunforsvaret sitt ved Å utsettes for diverse, noe de blir hele tiden. Jeg forholder meg imidlertid til beskjeden jeg fikk pÅ sykehuset akkurat ang. munnbakterier. Han var syk rett etter fØdsel og er ekstra fØlsom for infeksjoner.Generelt sett er jeg enig med deg i at ungene tÅler det helt fint, spesielt nÅr de ikke lenger er babyer, men jeg velger Å styre unna akkurat de bakteriene og har heller med en ekstrasmokk nÅr vi er ute. Kan ikke se at det er noe hysterisk over det.

Men da blir det noe annet i ditt tilfelle, når babyen er veldig liten og syk. Men ellers er det lurt å gjøre det innimellom :)

Men da blir det noe annet i ditt tilfelle, når babyen er veldig liten og syk. Men ellers er det lurt å gjøre det innimellom :)[/quotj

Jada, gjØr jo det. FØlte bare for Å respondere siden jeg ble sitert, da jeg syntes det ble fremstilt vel svart/hvitt. Jeg er som nevnt ikke bakteriehysterisk, men akkurat munnbakterier hadde jeg nok muligens styrt unna uansett. Men leste artiklene og lÆrte noe nytt:-)

Hvis jeg ikke har mulighet til å vaske på annen måte, så ja.. Ikke hvis det er sand da. Men hvis det er litt hår som jeg ikke får vekk med fingrene :P

Puttet den i munnen når de var liten. Er vel værre bakterier på gulvet el bakken enn i mors munn som blir susset på ??
Men det var bare viss jeg var helt nødt asså :-)

Nusse på munnen til eget lite barn er greit, men jeg vet om en som susset sin mor på munnen til hun var langt over 20 (det var ekkelt det) 20 år altså.

70 % av kariestilfeller hos spedbarn stammer fra mor. Hvorfor ?
Karies er smittsomt!

Smokken går under vasken da. Vil ikke ha den i munnen.

Får kyss på munnen av minsta. Hu vet ikke bedre og gir seg ikke heller elsdte gir kyss på kinnet :)

Gjør begge deler...
Bedre jeg får i meg dritten enn babyen:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Har aldri puttet barnets smukk i min munn... Æsj!!! Den blir ikke akkurat ren av å vaske en smokk i munnen Sin.
Faller smokken i gulvet skyller jeg den, eller tørker den av med et papir.

Har nusset sønnen min på munnen ja, men liker best kinnet.

Puttet sutten i munn, og kommer nok til å gjøre det med de neste også.. spurte tannpleier om dette, da jeg kom over en historie at man kunne skade tenna til barnet ved å gjøre det. Men hun avviste det. (Vet ikke om det var en av artiklene du hadde lagt frem jeg. Orket ikke begynne å lese.. )

Sent from my HTC One V using BV Forum

Smokken skyller jeg som regel i vann...eller tar en ny om vi ikke er i nærheten av vann;)
Susse på munnen gjør vi når minsten tar initiativ til det!:D Men mest på kinnet..

Var egentlig imot nuss på munnen. Men hun ser jo at vi gjør det, og har helt uoppfordret kysset oss på munnen. Synes det er feil å nekte henne det da hun ønsker det. Smokk brukes ikke her.

Puttet ikke smokken i min munn. Falt den i gulvet så fikk han en ny som var ren, så ble den som ramlet i gulvet/bakken tatt med hjem og sterilisert før han fikk den igjen. Eventuelt så fikk e kokt vann i en kopp på kafe som e la den i ei stund.
Her susses det på munnen siden han ser at e og pappaen gjør det så han hermer. Blir et lite smask på munnen når han og pappaen skal dra på jobb/bgh eller de drar ut på guttetur.

Gjør ikke noen av delene, også på grunn av smitefare.

Jeg putter ikke smokken i munnen - grøsser litt når andre gjør det, men de om det... Nusser på munnen :)

Jeg kan få lov til begge deler, men ikke noen andre ;-) Men pleier ikke gjøre noen av delene.

Back
Topp