Putte i munnen?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Putter barna fremdeles det meste i munnen? Eller er de sluttet med det? Er det noen som vet hvor lenge det er vanlig å holde på slik?

Gutten min spiser fremdeles på alt for mye. Tygger på det meste, kan putte alt mulig rart i munnen, og kan fremdeles finne på å drikke vann fra sølepytter. Han har heldigvis sluttet å spise det meste ute, som jord og sand, men det er vel omtrent alt. Når han maler, så drikker han vannet som han har dyppet penselen i. Når vi lager trolldeig, så forsyner han seg av deigen. Nå har han spist nesten halvparten av eggene han malte til påske.emoticon  Kan noen fortelle meg at dette snart går over uten særlig innsats fra min side?

Hm...
T har egentlig aldri puttet så mye i munnen han. 
Annet enn når han har klødd som værst da han fikk de første tennene sine. 
Snø og andre mer møkkete ting ute er ikke sjans i havet at han putter i munnen. 
Han takler knapt å få gress på fingrene, eller genseren for den saks skyld. 
Han falt ned fra en (liten) sklie forrige dagen. Så litt vondt ut, men det eneste han skrek for var at han fikk gress på albuen sin :-p

Ro deg ned, det går snart over. ;)
Hjalp det? Kanskje ikke veldig, men det er vel bare sånn han liker å utforske ting. Velger å tolke det positivt som at han ikke er særlig kresen ihvertfall. :P Men skjønner godt det er frustrerende.

Har heldigvis sluppet unna det at alt skal i munnen. Det gjalt vel kun frem til hun var ca 9 mnd mener jeg å huske. Nå er det kun dersom hun overbeviser seg selv om at det er sjokolade, eller hun vil fremprovosere en reaksjon fra oss at hun stapper noe hun ikke skal i munnen.

Her legger han seg ned for å drikke av søledammer, og lager han sandkaker smaker han på de... Tror de bare vil utforske litt og smaker det vondt vil jeg tro de lar være(selv spiste jeg gamle tyggis fra bakkenemoticon )
De vokser det  nok av seg snartemoticon

Nei, Alma putter nesten ingenting i munnen lenger.. har aldri sett henne spise sand osv. tidligere heller. Men hun er veldig opptatt av vann- kan lett finne på å drikke vann fra feks. terrassen om det har havnet i et eller annet hun kan drikke av. 
Men jeg skal ikke si at det aldri skjer, for i dag spiste hun på håndtaket til en spade, et sånt håndtak man kan ta av. Minte henne kanskje om en ispinne eller noe- jeg vet ikke. Vi tok det fort inn og vasket det.. He he, når det bakes her, så smakes det også.. men EGG, det vil hun ikke ta i eller smake på i det hele tatt. Rart med det, selv er jeg veldig glad i egg! 

Har han sluttet å spise på ledninger, forresten? Håper det!! Ellers er vel det meste ganske ufarlig og en naturlig utforsking, som nevnt her ja! 

Fru H skrev:
Hm...
T har egentlig aldri puttet så mye i munnen han. 
Annet enn når han har klødd som værst da han fikk de første tennene sine. 
Snø og andre mer møkkete ting ute er ikke sjans i havet at han putter i munnen. 
Han takler knapt å få gress på fingrene, eller genseren for den saks skyld. 
Han falt ned fra en (liten) sklie forrige dagen. Så litt vondt ut, men det eneste han skrek for var at han fikk gress på albuen sin :-p

Hehe, gress er farlig.emoticon

Felix liker heller ikke å bli skitten på fingrene, skitten i munnen derimot er helt greit. Jeg har sett ham vaske fingrene i glasset sitt for så å drikke vannet.emoticon  Vanligvis tørker han bare av på et eller annet heldigvis.

Neom skrev:
Ro deg ned, det går snart over. ;)
Hjalp det? Kanskje ikke veldig, men det er vel bare sånn han liker å utforske ting. Velger å tolke det positivt som at han ikke er særlig kresen ihvertfall. :P Men skjønner godt det er frustrerende.

Har heldigvis sluppet unna det at alt skal i munnen. Det gjalt vel kun frem til hun var ca 9 mnd mener jeg å huske. Nå er det kun dersom hun overbeviser seg selv om at det er sjokolade, eller hun vil fremprovosere en reaksjon fra oss at hun stapper noe hun ikke skal i munnen.

Tja, det hjalp litt kanskje.emoticon Jeg får tenke positivt ja, han er overhode ikke kresen på noe som helst.

tippetue skrev:
 Her legger han seg ned for å drikke av søledammer, og lager han sandkaker smaker han på de... Tror de bare vil utforske litt og smaker det vondt vil jeg tro de lar være(selv spiste jeg gamle tyggis fra bakkenemoticon )
De vokser det  nok av seg snartemoticon

Jeg er litt glad for at det ikke bare er min.emoticon  Håper de vokser det av seg snart, og de må vel bare få utforske. Jeg kom bare på at en venn av meg spiste ekle ting i alle fall opp til skolealder. Husker at han puttet en levende frosk i munnen da vi var 5-6.emoticon  Felix virker heldigvis ikke så ekstrem.

almara skrev:
Nei, Alma putter nesten ingenting i munnen lenger.. har aldri sett henne spise sand osv. tidligere heller. Men hun er veldig opptatt av vann- kan lett finne på å drikke vann fra feks. terrassen om det har havnet i et eller annet hun kan drikke av. 
Men jeg skal ikke si at det aldri skjer, for i dag spiste hun på håndtaket til en spade, et sånt håndtak man kan ta av. Minte henne kanskje om en ispinne eller noe- jeg vet ikke. Vi tok det fort inn og vasket det.. He he, når det bakes her, så smakes det også.. men EGG, det vil hun ikke ta i eller smake på i det hele tatt. Rart med det, selv er jeg veldig glad i egg! 

Har han sluttet å spise på ledninger, forresten? Håper det!! Ellers er vel det meste ganske ufarlig og en naturlig utforsking, som nevnt her ja! 

Har heldigvis ikke sett noe mer spising på ledninger nei, men jeg fotfølger ham fremdeles når han er inne. Dere har nok rett i at alt det andre er ufarlig, så får jeg bare prøve å slappe av om det.

Hverken Jonathan eller storebroren hans har vært ivrige på å putte mye rart i munnen, heldigvis! :p
Men hvis han ser noe som likner mat, eller det er mat som har ramlet ned på gulvet som jeg har oversett, så er han kjapp til å skulle putte det i munnen! :-o

Karina sluttet å putte ting i munnen da hun var ca 9 mnd. Elise derimot stapper fortsatt absolutt ALT i munnen. Utrolig slitsomt å måtte passe på hun hele tiden. Finner alltid noe å spise på.

snuppa mi putter mer i munnen nå enn hun gjorde før hun var 1.år.. vi måtte kaste alle fargestiftene hennes siden hun spiste på dem..

Her har hun aldri putta så mye i munn egentlig.

Så ble veldig overrasket på torsdag, da ringte de fra bhg, sa hun hadde kastet opp og at jeg måtte hente henne.
Når jeg kom fortalte hun meg kjekt at hun hadde putta masse sand i munnen, og derfor måtte "spytte" som hun sa.
Hun var ikke det minste syk. Arg.
Satser på det var sist munnfull med sand... hehe!!

Back
Topp