Putetrekk

Trenger kanskje tre?
Jeg har kjøpt nye når jeg har funnet noen som jeg syns er fine :p Vet ikke hvor mange sett jeg har.
Jeg har kun 1 tisselaken, skulle gjerne hatt ett til.

Oki :-) Må få kjøpt noen. Var på Kid i går, og da fant jeg bare ett. Ellers er det ikke noen som er så fine syns jeg :-/

Oki :) Må få kjøpt noen. Var på Kid i går, og da fant jeg bare ett. Ellers er det ikke noen som er så fine syns jeg :-/
jysk og princess har noen fine. Har i så fall hatt tidligere. Syns de har mye fint til jenter, verre med gutter :p

Så er det veldig i perioder. Noen ganger har de noen kjempefine, andre ganger har de ingenting. Nå er det nok skrapt etter jul.

Et spørsmål: Trenger man egentlig tisselaken i starten? De bruker jo bleie, og man er jo uansett oppe og ammer flere ganger ila natten, så man merker om bleia må skiftes. Hovedgrunnen til at jeg spør er fordi krybbedødforeningen skriver at de ikke anbefaler tisselaken pga at det kan bli så tett at barnet ikke får puste dersom det snur seg til magen. Nå snur jo ikke nyfødte seg selv da, så vet ikke hvor mye man skal legge i dette? De anbefaler jo heller ikke babynest og sengekant liksom, virker jo litt hysterisk syns jeg? Eller?

Et spørsmål: Trenger man egentlig tisselaken i starten? De bruker jo bleie, og man er jo uansett oppe og ammer flere ganger ila natten, så man merker om bleia må skiftes. Hovedgrunnen til at jeg spør er fordi krybbedødforeningen skriver at de ikke anbefaler tisselaken pga at det kan bli så tett at barnet ikke får puste dersom det snur seg til magen. Nå snur jo ikke nyfødte seg selv da, så vet ikke hvor mye man skal legge i dette? De anbefaler jo heller ikke babynest og sengekant liksom, virker jo litt hysterisk syns jeg? Eller?
Jeg har erfaring med at ikke alltid bleia holder :p de (kan) gulpe,tisse og bæsje gjennom både bleier og tøy :p

Sniker fra Januar. Den krybbedødforeningen er helt hysteriske... snart blir det vel anbefalt å ikke bruke dyne heller fordi babyen kan få den over hodet... :-P man skal være klar over faren for all del, men det er jo grenser...

Sniker fra Januar. Den krybbedødforeningen er helt hysteriske... snart blir det vel anbefalt å ikke bruke dyne heller fordi babyen kan få den over hodet... :p man skal være klar over faren for all del, men det er jo grenser...
Vet ikke om det er de. Men de er frekke også. Ringer kvinner med nyfødte babyer, og vil ha støtte til forskning av krybbedød.

Vet ikke om det er de. Men de er frekke også. Ringer kvinner med nyfødte babyer, og vil ha støtte til forskning av krybbedød.
Ja, DET syns jeg også er drøyt! Har kun blitt oppringt derfra en gang, og det var to uker etter vesla ble født. Aldri før eller etterpå. Tilfeldig? I think not.

Hehe, det tror jeg på ;) Men rådet om at tisselaken er farlig - litt hysterisk eller?
Som pappa alltid sier, det er forskjell å barbere seg og å kutte hodet av seg.. Ville heller latt være å ha masse kosedyr i senga liksom! Alt er jo "farlig", men man må da kunne tenke sunn fornuft? Synes det er trist at veldig mange, spesielt førstegangsfødende, skal bli skremt av alle råd og tips! Kanskje vi bare skal slutte med reprodusering, siden alt er så farlig.. (dagens irritasjonsutblåsing, som er retta mot alle verdens råd og tips til nybakte mødre og fedre :p )

Som pappa alltid sier, det er forskjell å barbere seg og å kutte hodet av seg.. Ville heller latt være å ha masse kosedyr i senga liksom! Alt er jo "farlig", men man må da kunne tenke sunn fornuft? Synes det er trist at veldig mange, spesielt førstegangsfødende, skal bli skremt av alle råd og tips! Kanskje vi bare skal slutte med reprodusering, siden alt er så farlig.. (dagens irritasjonsutblåsing, som er retta mot alle verdens råd og tips til nybakte mødre og fedre :p )
Hehe, godt å høre at det ikke bare var jeg som syns det virket litt drøyt ;)

Drøyt ja! Er det egentlig så mye å forske på? Babyene dør fordi de ikke får luft når de sover, man trenger ikke være rakettforsker for å vite hva som gjør at ungen ikke får puste...

Drøyt ja! Er det egentlig så mye å forske på? Babyene dør fordi de ikke får luft når de sover, man trenger ikke være rakettforsker for å vite hva som gjør at ungen ikke får puste...

Beklager?! Krybbedød er da vitterlig uforklarlig barnedød. Dersom barnet kveles ved at noe dekker for nese og munn, er det ikke uforklarlig...da har barnet blitt kvelt.

Jeg kjenner jeg blir kvalm av å lese enkelte ting her. Lub gjør en uvurderlig jobb for både de familiene som har mistet, og for alle andre for å muliggjøre det å kunne forhindre barnedød - både i og utenfor magen!

Og det at noen telefonselgere ringer rundt til enkelte, er ikke lub sin skyld. Det er selskaper som gjør sånt, akkurat som for Sandvik/Goboken, strømleverandører og telefonselskaper.

Er helt enig i at lub gjør en fantastisk og viktig jobb, men syns fortsatt de kunne ringt hvilken som helst annen tid i livet, enn når man sitter oppløst i verste barseldepresjonen. Klart det ikke er de personlig som ringer, men er jo dem som leier inn selskap til å gjøre det for dem. Dårlig timing bare, var det for meg iallefall. Spesielt siden jeg har opplevd krybbedød i veldig nær familie, og virkelig ikke trengte å bli påminnet risikoen der og da. Tenkte nok på det som det var.

Føler kanskje mitt innlegg ble litt misforstått.. Lub gjør en kjempebra jobb, ingen tvil! Har også tilfelle av krybbedød i familien, som vi alle helst skulle vært foruten! Men det er vel ikke lub som har kommet frem til det med sprinkelbeskyttere? Tallene for krybbedød har jo endret seg helt enormt her i landet de siste 25 årene, og det er jo helt fantastisk! Men jeg tenker litt, hva kan de små sove med, hvis ikke nest, sprinkelbeskytter, dyne, kos eller noe er bra liksom? Har jo og lest motstridende, anbefalt fra lub begge deler, at samsoving forhindrer krybbedød, men og at det er risiko? Er jo litt vanskelig å vite hva man egentlig bør/skal gjøre? Jeg er livredd for å sjekke M hver eneste kveld og morgen, tilfelle hun ligger der livløs, men jeg har troen på at det jeg gjør er relativt trygt for ungen min.. Kjøper ny madrass, og følger de aller fleste punkt på lista, og håper og krysser alt for at jeg og alle mine venner og bekjente slipper å oppleve krybbedød!

Beklager?! Krybbedød er da vitterlig uforklarlig barnedød. Dersom barnet kveles ved at noe dekker for nese og munn, er det ikke uforklarlig...da har barnet blitt kvelt.

Jeg kjenner jeg blir kvalm av å lese enkelte ting her. Lub gjør en uvurderlig jobb for både de familiene som har mistet, og for alle andre for å muliggjøre det å kunne forhindre barnedød - både i og utenfor magen!

Og det at noen telefonselgere ringer rundt til enkelte, er ikke lub sin skyld. Det er selskaper som gjør sånt, akkurat som for Sandvik/Goboken, strømleverandører og telefonselskaper.
Helt enig i at lub gjør en viktig jobb, det å forske på krybbedød er utrolig viktig - bare se hvor langt vi har kommet de siste årene på å redusere risikoen! Så er på ingen måte imot lub. Derfor jeg alltid sjekker siden deres først når jeg er i tvil.

Ble bare overrasket over hvor mye som sto på "unngå" lista deres. Som sengekantbeskytter, babynest og tisselaken. Og lurte på om dette kanskje var i overkant overbeskyttende..? Men ikke vet jeg altså, virket bare som så mange "vanlige" ting sto der. Kommer definitivt til å følge de fleste rådene, men blir nesten umulig å følge alle føler jeg..

Alt med måte regelen og sunn fornuft tror jeg er en viktig faktor også her ❤️

Beklager, jeg utrykte meg visst feil. Men for meg så virker ikke krybbedød lenger som uventet død når de fleste råd for å unngå krybbedød går ut på at barnet må få puste....

Back
Topp