Pute

Lucyna

Februar 2014's Miss Alenemor
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Mini har en pyntepute som han har kost med, lagt hodet sitt oppi den for å ikkje bli kaldt på hodet... No har han begynt å krype oppå puten og sove der... Og hvis puten ikkje er der så tar han kosebamsen og suttekluten....

Når er det de egentlig får lov å begynne med pute?

Det er vel på grunn av fare for kveling/krybbedød at de ikke skal ha pute.
Og at de ikke trenger pute. Men tror det går greit å ha pute når de er så store som nå hvis man gjerne vil det.

Det er vel på grunn av fare for kveling/krybbedød at de ikke skal ha pute.
Og at de ikke trenger pute. Men tror det går greit å ha pute når de er så store som nå hvis man gjerne vil det.

Signerer! ;)
De klarer jo fint å snu seg fra mage til rygg, og motsatt nå :)

Krybbedød og pga nakken bør man vente så lenge som mulig. Helst ikke før ett år, men gjerne lenger. Og så den typen som er helt flat.

Vet ikke :) Min har absolutt ikke behov for pute. ;)

Det du kan prøva på er å legga puta under lakenet, på den måten vil ikkje puta vera farlig - no veit ikkje eg kva type pute dette der er, men om det er slik Jr pute skal det ikkje vera noko problem.

Jeg har helt flat babypute og hun ligger veldig fint på den. Når jeg ikke har pute i sengen så ruller hun rundt, ligger på tvers, ligger trykket i ene enden av sengen osv. Men har jeg pute i så ligger hun med hodet der og sover så godt, så jeg innbiller meg at hun har det bedre i sengen med pute. Føler meg trygg på at det skal gå bra nå, hun er så mobil at hun kan snu seg uten problem.

Jeg spurte helsesøster på 8 mnd-kontrollen om vi kunne starte med pute. Dette fordi mini alltid snur seg og havner oppå dynen, hun har ett koseteppe som hun ligger på og er hun i vår seng søker hun å ligge på vår pute (noe hun ikke får lov til siden vi er redd for nakken hennes). Svaret fra helsesøster var at vi fint kunne starte med pute nå.

Ble anbefalt den flate babyputa fra dag 1 av fysioterapaut når jeg lå på barsel med storesøster.. pga nakke å hode.. har brukt det til begge mine barn nå fra fødsel..

Har brukt sånn flat babypute dra dag 1 jeg. Virker ikke som om hun har behov for noe større pute enda :)

Vi har junior pute til storesøster i dun,så den er nokså flat.Hun er 2.5 men sover sjelden på puta så mini tenker jeg å vente til ca 1.5 års alder iallefall

Spørte helsesøster om det i dag på 9 mnd kontrollen, ho sa man godt kunne begynne med det nå. Gjerne en flat dunpute som var like bred som sengen :)

Back
Topp