Pute i senga?

Bokstavkjeks

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Skal dere ha pute i senga til babyen deres? Altså under lakenet sånn at de ikke ligger med puta løst i senga, for da kan de jo få den over hodet så det skal jeg ikke, men har fått tips om ha pute under lakenet da, for å ikke få så flatt bakhode:P tanker? :)

Skal ikke ha pute i senga på min, hadde ikke det ned førstemann og hadde ingen problem med flatt hode... Er blant annet fordi de sier det ikke er bra for barnets rygg, i tillegg til dette med kvelningsfare. En pute er jo myk, så klarer babyen å snu seg kan den jo fortsatt streve med pusten selv om puten er under lakenet?

Er du redd for flatt hode er det viktig å variere hvilken side babyen ligger på/snur hodet til... Det holdt iallefall for meg sist :)

Skal ikke ha. Hadde ikke med førstemann heller. Hun er nå 2 år og akkurat begynt med pute.

Skal ikke ha pute i senga på min, hadde ikke det ned førstemann og hadde ingen problem med flatt hode... Er blant annet fordi de sier det ikke er bra for barnets rygg, i tillegg til dette med kvelningsfare. En pute er jo myk, så klarer babyen å snu seg kan den jo fortsatt streve med pusten selv om puten er under lakenet?

Er du redd for flatt hode er det viktig å variere hvilken side babyen ligger på/snur hodet til... Det holdt iallefall for meg sist :)
men snur baby seg så kan den jo få problemer uansett med pusten ned i senga.. men sant det med ryggen, kanskje droppe pute i det store å det hele da så ikke ryggen blir gåen stakar

Har tenkt at det er en selvfølge å ikke ha det... Men det er en av få ting jeg ikke har undersøkt så mye om hvorfor. Tenker kvelningsfare og sånt, som nevnt over.

men snur baby seg så kan den jo få problemer uansett med pusten ned i senga.. men sant det med ryggen, kanskje droppe pute i det store å det hele da så ikke ryggen blir gåen stakar

Ikke nødvendigvis, er jo derfor bla at madrassen skal være fast? Tenker uansett som de andre sier, ingen pute de første åra :)

Babyene skal ikke ha pute det første året.

Har som regel bare lagt en gulpeklut ved/under hodet om de har ligget på saueskinnet :)

Nei! Ikke brukt det på noen av mine før dei blei over året :-) Ingen av mine har reagert på at det et er flat i hode område i sengen. Tror de små ikke har problem med å ligge flatt :-)

Ingen pute her heller første året :)

Ingen pute første året her heller :)

Skal ikke ha pute nei :) ser ikke helg poenget

Ingen pute. Brukte ikke det sist, og vil ikke bruke det nå.

Back
Topp