Pustestopp

Angel25

Glad i forumet
noe her som har hatt det?? sambo ser jeg har det noen gange rom natta.. ikke lenger enn 10sekunder...
jeg snorker ganske mye...
merker jeg er litt redd for dette... er dette farlig?
legen sa sambo skulle følge, lenge jeg hadde det og hvor ofte. før legen sendte henvisning.

jeg merke ringenting av dette....

noen emd erfaring

Ikke jeg, men både gubben og pappa har det. De har søvnapnè begge to og sover med maske som gjør at de puster hele natten.

Sliter du med det bør du få sjekket det ut. Problemet til pappa og gubben var at de aldri våkna uthvilt på morgen...

ORIGINAL: PrinsessaMi

Ikke jeg, men både gubben og pappa har det. De har søvnapnè begge to og sover med maske som gjør at de puster hele natten.

Sliter du med det bør du få sjekket det ut. Problemet til pappa og gubben var at de aldri våkna uthvilt på morgen...

jeg har jo aldri tenkt over det, men kan nok hende at det er derfor noen ganger jeg er trøtt. men er ikke plaga på dagen.
hvor undersøker enn sånn da....
skal tilbake til uka så får høre hva de gjør da...

husker jeg hadde en periode hvor jeg stoppet å puste, også våknet jeg av dette men fikk ikke puste. Halsen snøret seg helt sammen.. var sånn littegranne også løsnet det seg..... aaaaaaner ikke hva det var, men har ikke opplevd det nå lenger...

ORIGINAL: Angel25

jeg har jo aldri tenkt over det, men kan nok hende at det er derfor noen ganger jeg er trøtt. men er ikke plaga på dagen.

De ble henvist til Aleris i oslo. De har et sånn "søvnsenter" der, om man kan kalle det det... De måtte overnatte der for å registrere hvor mange og hvor lange pustestoppa var. det ble gjort med en sånn maske tror jeg. Mener de fikk på seg sånne greier (de klistremerkene med ledninger) på brystet og. Sikkert for å måle hjerterytme og puls.

Men hvis du begynner å tenke på det, blir du garantert sliten. Men om legen din vil henvise deg for en sjekk, er det bare til å gjøre det, så slipper du å tenke på det[:)]

De ble henvist til Aleris i oslo. De har et sånn "søvnsenter" der, om man kan kalle

De ble henvist til Aleris i oslo. De har et sånn "søvnsenter" der, om man kan kalle det det... De måtte overnatte der for å registrere hvor mange og hvor lange pustestoppa var. det ble gjort med en sånn maske tror jeg. Mener de fikk på seg sånne greier (de klistremerkene med ledninger) på brystet og. Sikkert for å måle hjerterytme og puls.

Men hvis du begynner å tenke på det, blir du garantert sliten. Men om legen din vil henvise deg for en sjekk, er det bare til å gjøre det, så slipper du å tenke på det[:)]

ja jeg får nesten ikke sove nå tenker jeg, men får prøve å slappe av...
legen villle først ha hvor ofte og lang tid det pågikk så får se.
greit å få sjekket det ihvertfall...

ja jeg får nesten ikke sove nå tenker jeg, men får prøve å slappe av...
legen villle først ha hvor ofte og lang tid det pågikk så får se.
greit å få sjekket det ihvertfall...

Det måtte pappa og. Jeg satt på sengekanten hans 1 time for å notere antall og varighet. Ble en tettpakka a4 side, enda jeg ikke hadde nerver til å sitte de siste 5 min. Trodde jo kællen skulle dø og så fikk jeg ikke lov til å vekke han...[&:]

har ei datter på snart 4 år som har hatt apnø siden fødselen.
ho bruker pulsoxymeter på natta. den gir beskjed når O2 mettninga går mye ned. drar pusten igjen etter et dytt. søvnovervåknig/apnø registrering med jevne mellomrom på sykehus

Pappa har det, men han har maske som gjør at han puster hele natten. Han fikk ett nytt liv når han fikk vite at han hadde pustestopp og fikk hjelp.

x-en min ble sendt til sånn sovelaboratoriet. Der måtte han sove en natt mens de observerte. Jeg trengte ikke telle...

Han ble snorke operert etterpå. Etter hva jeg vet så ble han ihvertfall mye bedre. Vektnedgang hjelper visst også, for menn legger lettere på seg på tungen av alle steder[&:]

jeg har søvnapnoe... Og har c-pap maskin som jeg må bruke om natta... Har hatt maskinen i 3 år, men mamma tror jeg har hatt masse pustestopp siden jeg blei født, men det er aldri blitt tatt alvorlig. Jeg er øre nese og hals barn så går regelmessig til kontroller på sykehuset. Pustestoppene blei tatt alvorlig da jeg var på kontroll og sa at kusina mi tok tiden på et pustestopp og hu vekte meg når det hadde gått 90 sekunder. Uka etter fikk jeg søvnregistrering, tok det hjemme, lå med en liten registrer ting på brystet, sånnn oksygengreier i nesa, metning måler på fingeren. Fikk resultat dagen etter, og hadde helt vanvittig med pustestopp og veldig lange. Jeg fikk c-pap bare et par dager etter registreringen.. Hvis du lurer på noe er det bare å spørre. Eller så kan man gå inn på www.sovnapnoe.no.

ORIGINAL: håper85

jeg har søvnapnoe... Og har c-pap maskin som jeg må bruke om natta... Har hatt maskinen i 3 år, men mamma tror jeg har hatt masse pustestopp siden jeg blei født, men det er aldri blitt tatt alvorlig. Jeg er øre nese og hals barn så går regelmessig til kontroller på sykehuset. Pustestoppene blei tatt alvorlig da jeg var på kontroll og sa at kusina mi tok tiden på et pustestopp og hu vekte meg når det hadde gått 90 sekunder. Uka etter fikk jeg søvnregistrering, tok det hjemme, lå med en liten registrer ting på brystet, sånnn oksygengreier i nesa, metning måler på fingeren. Fikk resultat dagen etter, og hadde helt vanvittig med pustestopp og veldig lange. Jeg fikk c-pap bare et par dager etter registreringen.. Hvis du lurer på noe er det bare å spørre. Eller så kan man gå inn på www.sovnapnoe.no.

oiii stallars deg. godt de endelig tok deg på alvor.... har tenkt nboen ganger nå når jeg har våkna å hevet etetr pusten noe jeg har trodd vært angst har nok vært pustestopp....
sa,bo sa de værte i 10sekunder i natt men nå får vi se....
syns det virker veldig skummelt men håper timen komer fort,,
håper det går bra med deg...

ORIGINAL: Bdancer

er du veldig trøtt og sliten?
bf har det og moren hans. moren har fått sånn pustemaskin å ligge med om natten, fordi hun aldri ble uthvilt.

til tider kan jeg bli det men føler meg ikke noe veldig....
men håper legen sender en henvisning

Samboern min har det. Det begynte for to år siden, da hadde han 3-4 sek pustestopp. Nå er han oppi 20-30 sek pustestopp.

Men han nekter å gå til legen. Dvs han skylder på at han ikke har sjans til å gå fra jobb.. Jeg tror bare han er redd og ikke tør å si det.

Dette går også ut over min søvn, for han snorker som ett ¤(#%&)/(# og når han slutter å puste så må jeg jo dunke i han for at han skal puste igjen. Hans løsning er "Jeg våkner jo hver morgen. Jeg kan jo bare legge meg inn på gjesterommet så får du sove"
Ehhh, det er ikke så lett. For det første så om 3 mnd så blir det babyrom, for det andre så hører jeg snorkingen gjennom hele huset, for det tredje så blir jeg jo bekymret når han ikke puster..

ORIGINAL: håper85

oiii stallars deg. godt de endelig tok deg på alvor.... har tenkt nboen ganger nå når jeg har våkna å hevet etetr pusten noe jeg har trodd vært angst har nok vært pustestopp....
sa,bo sa de værte i 10sekunder i natt men nå får vi se....
syns det virker veldig skummelt men håper timen komer fort,,
håper det går bra med deg...

Jeg har det veldig bra.. Ja det er ekkelt når man våkner å har hatt pustestopp.. Lykke til på timen og at den kommer fort... Håper at du slipper maskin, men klart det er veldig deilig å vite at med en c pap blir pustestoppa aldri lengre enn 10 sekunder sa de på sykehuset, også har man time på sykehuset hver 6 mnd, og ser åssen det går og åssen lufttrykket forandrer seg..

Back
Topp