Puster tungt, sukker og gjesper

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jeg har merket at jeg stadig for tiden "sukker" uten at det er noen grunn til det, er akkurat som om jeg er sliten, og trenger litt mer luft. Mannen kommenterte det i sted, og så begynte han å følge med, så ble jeg veldig obs selv. Gjør det ganske mye, og spesielt nå i kveld føles det litt trangt, magen og forskjellig. Han sa han ble jo nesten litt bekymret for han syns jeg pustet så tungt, men så har han jo astma selv så han legger nok mer merke til det.

Andre som har det slikt allerede? Føler jo ikke magen er så stor at det skal være trangt til lungene enda, men. :p

Nei ikke merka no på det (17+1). Kanskje greit å høre med legen om det?

Har det sånt sliter å gå noen meter før blir tungt å puste. Føler alt presser. Men nå har jeg allergisk astma da så hos meg pusten forverret seg. Bruker 2 forskjellige inhalator og sliter veldig. Du kan prøve å åpne brystkassen ved dør kanter, løfte armene opp. Dra litt i brystbeina.

Jeg kjenner godt pusteproblemer mår jeg lener meg bakover og er bare 20 uker i morgen :/ Kan ikke huske jeg var slik når jeg var høygravid engang med storebror :P

Det er ikke bare magen og presset på organene som gjør at pusten blir tyngre, men også det økte blodvolumet, og blodtrykket. :)
Det er helt normalt. Bare lytt til kroppens signaler og ta det med ro. :)

Puster å sukker her å.. Føler alt er litt tyngre fortiden ;)

Jeg kjenner godt pusteproblemer mår jeg lener meg bakover og er bare 20 uker i morgen :/ Kan ikke huske jeg var slik når jeg var høygravid engang med storebror :P

Nei, kan heller ikke huske at det var slik da jeg var høygravid sist. Får kanskje nevne det for legen sammen med de urolige beina og bekkenet jh skal ta opp.

Nei, kan heller ikke huske at det var slik da jeg var høygravid sist. Får kanskje nevne det for legen sammen med de urolige beina og bekkenet jh skal ta opp.

Ja tenkte å ta det opp jeg og. Er ikke bekymret, men ikke akkurat behagelig.

Mannen ser rart på meg når jeg hiver meg rundt på siden for i det hele tatt få puste :P

Heldigvis ikke kjent så mye på dette enda, men det kommer vel. Ingen tvil om at magen har begynt å ta litt mer plass nå, men foreløpig virker det som om det bare går ut over tarmene og magesekken :P

Det er ikke at dere er tette i nese or hals eller? Jeg puster jo litt tyngre enn vanlig sjæl, men ikke nok ril at andre hører det, og det er nok fordi jeg er tett i nesa.

Det er ikke at dere er tette i nese or hals eller? Jeg puster jo litt tyngre enn vanlig sjæl, men ikke nok ril at andre hører det, og det er nok fordi jeg er tett i nesa.

Nei, er jo akkurat det som er, helt åpen og ikke forkjøla eller noe. Bare føles som om jeg ikke helt får nok luft, og kompenserer med å sukke dypt av og til. Jeg har også lagt merke til tidligere at i perioder hvor jeg stresser på jobb (type har høy hvilepuls konstant), så gjesper jeg mye uten å være trøtt, så det minner meg om det, bare at nå føles det litt trangt nedi magen.

Føles bedre akkurat nå da, bortsett fra at nå ER jeg faktisk dautrøtt, men ikke så trangt i magen som i går.

Nei, er jo akkurat det som er, helt åpen og ikke forkjøla eller noe. Bare føles som om jeg ikke helt får nok luft, og kompenserer med å sukke dypt av og til. Jeg har også lagt merke til tidligere at i perioder hvor jeg stresser på jobb (type har høy hvilepuls konstant), så gjesper jeg mye uten å være trøtt, så det minner meg om det, bare at nå føles det litt trangt nedi magen.

Føles bedre akkurat nå da, bortsett fra at nå ER jeg faktisk dautrøtt, men ikke så trangt i magen som i går.
Hmm det kan være stress kanskje da? Prøv å slapp av litt og når du kjenner at du får høy puls, så sett deg ned og tenk på noe positivt eller lag en historie i hodet ditt og se om pulsen så går ned... Jeg håper det gir seg ! <3

Hmm det kan være stress kanskje da? Prøv å slapp av litt og når du kjenner at du får høy puls, så sett deg ned og tenk på noe positivt eller lag en historie i hodet ditt og se om pulsen så går ned... Jeg håper det gir seg ! <3

Har ikke sånt stress nå, men var plaget for et års tid siden (første år i jobb som lærer, kunne ha stresspuls hele helga). Pulsen kjennes normal, føles bare litt trangt. Men skal si ifra til lege :)

Føler det samme, ofte på kveldene her og. Noen ganger gjerne hvis jeg akkurat har spist ganske mye, så må jeg gå å legge meg for å "få puste" og strekke ut kroppen. :p har bare tenkt at det blir trangere i magen.

Puster tungt og sukker mye selv, noen ganger rett etter at samboer har sagt noe, og da oppfattes sukkingen litt negativt :p

Ja!! Jeg også. Føler hele tiden jeg trenger mer oksygen. Går og puster i vinduet og drikker kaldt vann hele tiden. Hadde det sånn hele forrige graviditet også, men det gikk over etter babyen kom. Handler sikkert om økt blodvolum ja. Kjæresten min mobber meg for dårlig kondis (noe som også er sant)...

Back
Topp