Puster du riktig?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Det gjør ikke jeg. Jeg puster ganske overfladisk, og når jeg trener har jeg en tendens til å holde pusten. Ved yoga eller meditasjon når man skal puste dypt så føler jeg ubehag, det er så anstrengende og jeg spenner meg. Jeg ser at det finnes kurs for å lære riktig pusteteknikk. Er det noen her som har prøvd det? Eventuelt noen som kan teorien bak og som kan forklare litt hvordan man går fram for å puste riktig?

Har også astma men bruker mindfullness og går på yoga 1 gang i uka. Mindfullness kan man søke opp på youtube :)

Nei. Er oppvokst med en mor som sa jeg måtte puste med brystet og ikke magen så jeg ikke så tjukk ut ;) så jeg puster fortsatt med brystet uten å tenke over det

Nei. Er oppvokst med en mor som sa jeg måtte puste med brystet og ikke magen så jeg ikke så tjukk ut ;) så jeg puster fortsatt med brystet uten å tenke over det
Nesten samme her. Bare at jeg holdt inn magen så var umulig å puste med magen.

Puster veldig overfladisk.. er bare når jeg tenker over det at jeg prøver å puste godt inn, men ikke ofte nok til at det har blitt en vane :p

Kom på noe tanta mi sa til meg en gang hun ga meg en klem og kommenterte at jeg pustet veldig overfladisk og at jeg måtte passe på så jeg ikke svimte av :hilarious: Var etter det at jeg har begynt å tenke på det, gjorde aldri det før, da det føltes helt normalt for meg å puste sånn :p

Ja, stort sett.

Ja. Merket tydelig forskjell når jeg hadde bronkitt tidligere og ikke klarte å puste skikkelig, var svimmel til jeg ble frisk :p

Det finnes mange gode apper som har guidete pusteøvelser, men er litt smak og behag om du liker stemmen/rytmen/musikken etc, så du må nesten prøve deg frem. Finnes på YouTube og. Søk på mindfullness, relaxed breathing etc.

Jeg puster feil på den måten at jeg er munnpuster, man skal puste gjennom nesa :dead: Hvordan pusten min er ellers vet jeg ikke. Magen/brystet beveger på seg hvert fall :rolleyes:

Hæ? Er det feil å puste med magen? Det har jeg alltid lært at er bra :p

Jeg puster feil på den måten at jeg er munnpuster, man skal puste gjennom nesa :dead: Hvordan pusten min er ellers vet jeg ikke. Magen/brystet beveger på seg hvert fall :rolleyes:

Har du stramt tungebånd?

Back
Topp