Pustebesvær

Michelle90

Flørter med forumet
Idag merka jeg veldig godt i finværet at jeg fikk problemer med å puste skikkelig. Har hatt astma når jeg var yngre, men vokste fra det som legene sa. Jeg er 17+5, og synes dette var litt ekkel. Noen som også kjenner til dette? Bør jeg få meg time hos fastlege i neste uke?

Jepp, høres kjent ut, og verre blir det jo større magen blir :p Forrige gang måtte jeg til slutt sove i nesten sittende stilling på natta...

Alt etter hvor alvorlig det føltes for deg ville jeg enten bestilt time hos fastlegen eller venta og tatt det opp på neste svangerskapskontroll

Har det samme. Av og til kjennes det som om jeg har løpt maraton, og i tillegg er jeg nesten alltid tett i nesa, så jeg sitter å puster og peser gjennom munnen. Litt irriterende, men har vent med til å puste med munnen, må bare drikke mye vann siden jeg blir så tørr i munnen av det :P

Puster og peser rett som det er her og... Verst om jeg går tur, da får jeg ofte følelsen av å ikke få puste i det hele tatt.
Hender seg det skjer om natta også, men i litt mindre skremmende grad:) Heldigvis ikke farlig, og kommer av at blod og lungevolum forandres gjennom graviditeten. Plagsomt er det, og er man usikker og bekymret er det bedre med en kontroll for mye enn for lite hos legen:)

Back
Topp