Pustealarm

For meg tror jeg det ville ført til mer stress og bekymring. Har ikke hatt det til de to barna jeg har fra før.
 
Ser flere amerikanere som har det på youtube og instagram og mange av de sier det gir ett ekstra stressmoment, spesielt siden de noen ganger gir falske alarmer. Jeg tror jeg hadde fått hjerteinfarkt om jeg fikk en falsk alarm!

Da følger jeg heller lub sine råd for trygt sovemiljø :)
 
Nei, med mindre de anbefaler på sykehuset/lege av en eller annen grunn
 
Kun vist jeg får det anbefalt ikke noe jeg finner på selv
 
Nei. Hadde det ikke til førstemann og skal ikke ha det denne gangen heller.
 
Har ikke hatt det tidligere og ikke tenkt tanken denne gangen heller. Ville nok også blitt mer stresset over å følge med på den, og særlig om det kommer falske alarmer også.
 
Har vurdert det grunnet ekstrem angst for død under søvn.. Men skal avvente og se, håper det går bedre denne gangen. Hvis ikke skal jeg vurdere det på ny
 
Her sover frøkna rett ved siden av meg i bedside crib, og mors instinktet har kicket inn og jeg sover ikke tungt ved siden av henne og i tillegg lager frøkna så mye knirke lyder ila natta at jeg da hører veldig lett at hu har det fint :rolleyes:

tror også sånn alarm hadde freaket meg ut om den ga falsk alarm:nailbiting:
 
Jeg hadde ikke kjøpt om jeg var deg, om baby sover vedsidenav deg (så nært at du hører pusten, f.eks samsoving eller bedsidecrib/sprinkelseng inntil din) så har du innebygd pustealarm i morsinstinktet, det har vertfall jeg. Jeg våkner av hver minste lille unormale lyd.
Første gang mini sov 6 timer i strekk, våknet jeg av meg selv ofte for å se at hun pustet, så sovnet jeg igjenn sekundet etterpå.
En sånn pustealarm kan gi mer stress enn ro i de fleste tilfeller :)
 
Svigerinnen min hadde på nr 1, og hun ble så stressa av det at de kuttet det ut på nr 2. vi har utelukkende basert på det, bestemt oss for å ikke ha det. Det er som mange sier, risiko for falsk alarm, og du sover garantert lett nok fra før.
 
Back
Topp