Pusser opp..

[trultemor]

Elsker forumet
Jeg har begynt å pusse opp kjøkkenet. Skal male innredningen pluss bytte knotter og benkeplate etc. Har startet med å male innredningen. Men hvem tror du ikke begynner å grine, sutre, syte, surve, klage og mase så fort jeg vurdrere å begynne å tenke på å ta i penselen??!?!?!? Dette kommer til å ta tid. 

ORIGINAL: chantonet

hvilken farge du skal ha på veggene ?

Det ANER jeg ikke ennå. Maler innredningen i eggeskallhvitt. Aner ikke hvilken farge som blir fint å ha på veggene da. Veggene er hvite nå, synes det blit vell mye hvitt!

ORIGINAL: chantonet

vårt kjøkken er hvitt, gangen er hvit og alle soverommene [:'(]

angrer på at jeg i det minste ikke hadde det grått på kjøkkenet.

men luuuuuurer sånn på hva jeg skal velge nede ( halve kjøkkenet og gangen) ........[8|]

Har dere hvit innredning og vegg?

Hva med no caffe latte eller noe? Det er jo så populært nå.

Jeg får vente med å klage på mitt eget fargevalg før jeg blir helt ferdig. Nå er jeg ferdig med å male overskapene, nå står underskap og skuffer for tur. Så skal jeg male den lille fliken av vegg som er over overskapene, så sette på nye fancy knotter, og bytte benkeplate. SÅ får vi se åssen det blir. Jo, så skal vi ha nye fliser over benken, og nye søte gardiner.

bare glemte et ord

Se der ja.. var fint med svart benkeplate egentlig. Hadde tenkt meg en sånn i tre, men nå fikk jeg en ny mulighet å tenke på.. 

Innmari fint Solvit! Jeg skulle også ønske jeg hadde skap opp til taket.

Dere har også mørk benkeplate.. hm..

Jeg ser på de fleste nyoppussede kjøkket at dem ikke har fliser med blomster på over benken, altså de har ensfargete, ofte mørke fliser? Er det litt sånn gammeldags med blomster eller? Det var det jeg kunne tenkt meg nemlig.. noen lyse fliser med noe blomstermotiv på eller noe.. [8|]

*host*

Tror jeg brukte litt vel mye salmiakk i vaskevannet.. sitter her og føler meg helt i tåka.

Men nå har jeg hvertfall fått vasket underskapene og skuffene, så er det bare å sette igang å grunne i morra. Hvis en viss knert lar meg få lov [&:]. Fikk tatt og vaska litt rundtomkring i tillegg også, inni der søpla står blant annet, og tok en sveip over tripptrappstolen til snuppemor og oppvaskmaskinen, kjøleskapet, microen og komfyren. *fornøyd*

ORIGINAL: tonemoren

*host*

Tror jeg brukte litt vel mye salmiakk i vaskevannet.. sitter her og føler meg helt i tåka.

Men nå har jeg hvertfall fått vasket underskapene og skuffene, så er det bare å sette igang å grunne i morra. Hvis en viss knert lar meg få lov [&:]. Fikk tatt og vaska litt rundtomkring i tillegg også, inni der søpla står blant annet, og tok en sveip over tripptrappstolen til snuppemor og oppvaskmaskinen, kjøleskapet, microen og komfyren. *fornøyd*

Flink du er! Komme hit å vaske etterpå? [8D]
Vi har eggeskallsfarget kjøkken og hvite vegger (egenlig lyyyyyyyyyyyys grå, fargekode 0500) og eike benkeplate. Var litt redd det skulle bli for kaldt da vi pussa opp men ble veldig fornøyde med sluttresultatet. Lykke til med oppussingen[:)]

ORIGINAL: Solvit

Jeg ser på de fleste nyoppussede kjøkket at dem ikke har fliser med blomster på over benken, altså de har ensfargete, ofte mørke fliser? Er det litt sånn gammeldags med blomster eller? Det var det jeg kunne tenkt meg nemlig.. noen lyse fliser med noe blomstermotiv på eller noe.. [8|]

Jepp det har vi, steinmønstret mørkegrå kjøpt på Maxbo. Grunnen til at jeg ikke ville ha sånn Eik eller lignende benkeplate er fordi den må jo behandles for å holde seg fin, og jeg vil ha det mest mulig vedlikeholdsfritt.Svigermor og svigerfar han sånn plate og jeg syns ikke det er like fint heller.

Ok, for det var sånn Eikeplate jeg hadde tenkt på nemlig. Er jo veldig greit å slippe vedlikehold da!! Hva kostet den på Maxbo? Vi hadde tenkt til å kjøpe på Ikea, men vet ikke om dem har mørk vedlikeholdsfri der.

Jepp det har vi, steinmønstret mørkegrå kjøpt på Maxbo. Grunnen til at jeg ikke ville ha sånn Eik eller lignende benkeplate er fordi den må jo behandles for å holde seg fin, og jeg vil ha det mest mulig vedlikeholdsfritt.Svigermor og svigerfar han sånn plate og jeg syns ikke det er like fint heller.

Ok, for det var sånn Eikeplate jeg hadde tenkt på nemlig. Er jo veldig greit å slippe vedlikehold da!! Hva kostet den på Maxbo? Vi hadde tenkt til å kjøpe på Ikea, men vet ikke om dem har mørk vedlikeholdsfri der.

Blander meg litt til jeg.. På de to forrige plassene vi bodde hadde vi steinmønstret grå benkeplate, denne gang gikk vi for heltre eik pga at vi fikk en del hakk og skraper i den grå laminerte benkeplata.. Tar heller litt vedlikehold enn å måtte se på en dyr benk som ikke kan fikses.. Men det er jo en smaks sak da. Var veldig fornøyd med mine gamle kjøkken også[:)]

ORIGINAL: mrs.L

Blander meg litt til jeg.. På de to forrige plassene vi bodde hadde vi steinmønstret grå benkeplate, denne gang gikk vi for heltre eik pga at vi fikk en del hakk og skraper i den grå laminerte benkeplata.. Tar heller litt vedlikehold enn å måtte se på en dyr benk som ikke kan fikses.. Men det er jo en smaks sak da. Var veldig fornøyd med mine gamle kjøkken også[:)]

Hvordan i alleste dager klarte dere å få hakk i den?[8|][8D]

Det forrrige kjøkkenet vårt (forøvrig likt ditt[:)]), er det nå 5 år siden vi pusset opp og etter 5 år var plata tydelig brukt.. Har ikke ført logg over hakkene akkuratt men har sett det hos andre og.. Og ja; vi bruker skjærefjøl[8|][8D]
Vi leier forresten ut den leiligheten nå og har ikke skifta benk av den grunn, den er fullt brukende. Bare jeg slipper å se på den[:D]

Back
Topp