Pusse tenner tips?

KnottenPloppiOgPellePropell

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Ravn Kenneth har aldri likt å pusse tennene sine. Har prøvd å skifta tannkost, tannkrem, prøvd uten tannkrem. Men han bare vræler, sparker, og slår vilt rundt seg. Vi synger "puss puss så får du en suss" og prøver å gjøre det koslig når han skal pusse tennene. Vi har prøvd å bruke fluortablett som "belønning" (tips fra helsesøster).. Han får også holde den andre tannkosten sin i hånda, men alikevel er det en kamp å få pusset tennene på han... Hvertfall nå som han har blitt så sterk når han er sint :P

Har dere noen tips? Han har vært sånn siden vi begynnte å pusse tennene når han var 7 mnd :S Er så redd jeg ikke får pusset dem godt nok pga dette..

her er det også en kamp å pusse tennene,han liker det ikke i det hele tatt[>:]
Men i dag gikk det kjempe fint[:D]
Det vi gjorde var å ikke pusse tennene på 2 dager,og i dag gikk det strålende[:)]
Han gapte opp og ikke noe grining eller noe[:)]
Vet ikke om det bare er tilfeldig men håper det holder seg sånn[;)]

Matheo har vært vanskelig å pusse tenner på hele veien. Men hvis han får sitte i stolen sin eller på fanget og bli pusset tenner på synes han det helt greit. Ikke en eneste lyd og gaper som bare det [:)] Vet ikke om det kan funke hos dere, men er jo værdt å prøve kanskje? [:D]

Som M.J13.11.09 sier så lurer jeg på om det kan være en idé for deg å la være å pusse tennene i noen dager, men la han leke med tannbørsten i disse dagene.
Jeg lot Alexander leke med tannbørsten i ca en uke før vi i det hele tatt begynte å pusse tenner, så han har ikke noe i mot tannbørsten. Ikke så lett å se om jeg får børstet tennene hans da, for han gaper ikke skikkelig opp og vil helst bare suge ut vannet på tannbørsten.. hehe. Så får han fluor tablett etterpå som han storkoser seg med. "nam nam" sier han!

Back
Topp