Puss i øyet...

therelo85

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Andre av de små som har fått det?
Lille her hadde mye gult puss i øyet da jeg skifta på han inatt.. Vaska det bort med bommullspad og vann.. Da vi stod opp igjen var det like ille :( sånn typ sammenklistra øyekatarr-øye :( stakar lille..

Har lest og hørt at å dryppe litt morsmelk i øyet skal ha god effekt. Evt prøve en saltvannsløsning. Når du vasker må du gå mot øyekroken (altså fra ytterkanten av øyet mot nesa) for å hjelpe på trange tårekanaler :) god bedring til lille. Høres overhodet ikke godt ut :/

Har lest og hørt at å dryppe litt morsmelk i øyet skal ha god effekt. Evt prøve en saltvannsløsning. Når du vasker må du gå mot øyekroken (altså fra ytterkanten av øyet mot nesa) for å hjelpe på trange tårekanaler :) god bedring til lille. Høres overhodet ikke godt ut :/

Takk for tips :)
Helsesøster kommer hit på hjemmebesøk imorgen kom jeg på og, så om det er like ille imorgen, så kan hun jo se på det og :)

Lillegutt har hatt mye puss på øynene siden han ble født, noen dager har han det og andre dager ikke, hjelper med morsmelk eller saltvann :)

Lillegutt her har også hatt det noen dager. Dryppet morsmelk og vasket med saltvannsdråper. Kan også vaske med kokt lunken vann. (Sterilt)

Går det ikke over etter noen dager, bør en kontakte lege. Lykke til:-)

Så lenge øyet ikke er rødt (det hvite) så trenger det ikke å bety så mye. Mi si også har en del puss men helsesøstra sa at babyer har litt trange tårekanaler og at det kan bli puss av det. Vasker bare med kompress og vann.

Min lille hadde også puss fra øyet. Var hos legen og han sa at det var Tareveisstenose. Veldig vanlig hos de nyfødte. Fikk et skriv og info om hvordan behandle det hvis det ikke bo bedre. Skulle da masete lett i øyekroken ved nesen. Du finner info på legehandboka.no :)

Back
Topp