Puppeslutt

eadni

Forumet er livet
DA pakket vi bort puppen for godt for 2 døgn siden.

Bommet litt med å kutte like før vaksine, så vi måtte ta trøstepupp hvert 2.døgn.

Hvordan er det med dere andre når det gjelder mm og/eller mme?
 
Jeg ønsker egentlig også å slutte, for det kommer en ny liten en i februar. Men snuppa er ikke helt enig, og jeg har ikke hjerte til å ta den fra henne midt i barnehageoppstarten...
 
Her ville ikke lillegutt har mer pupp da han var 8-9 mnd, så sluttet å amme da. Fikk mme på flaske til kvelds og på natta ei stund, kutta gradvis ned den på natta, men ved 10-11 mnd ville han ikke ha flaska i det hele tatt. Så siden da har det vært bare vanlig mat og vann på han :)
 
Kutta ut amming gradvis da jeg ble syk for 2mnder siden. Så da hun var litt over 11mnder slutta vi helt. Det var ikke noe problem. Hun får nå 210ml mme når hun legger seg lur og når hun legger seg om kvelden. Ikke alltid hun drikker opp alt. Hun starta i bhgen mandag forrige uke, så tenker at om en mndes tid så skal vi prøve å ertsatte melk med vann i flaska på dagtid, så etterhvert vann på kvelden og. Også tar vi bort flaska helt etterhvert. Men vann er jo ikke så farlig og stresser ikke :)
 
Her hadde vi bare kveld og morgen igjen etter sommerferien:) of for ca to uker siden så var hun veldig lite interessert kveldspuppen, så da prøvde jeg å bare kutte den noen dager! Den ble aldri savnet... Morgenpuppen holdt noen dager til før hun ikke gadd den lenger heller:)

Veldig greit at det bare ble faset ut, og at jeg slapp å ta en skikkelig runde med avvenning:D men hun nekter mme og liker ikke melk så godt enda... Så må av og til ty til litt utvannet saft eller juice så hun drikker nok i løpet av dagen! Vann drikker hun bare noen slurker av. Så må øve på litt melke og vanndrikking;)
 
Vi er fortsatt midt i forkjølelsen og har hatt et par netter hvor han har sutret etter kos...
:oops::sad010 Han har bare fått vann da. Inatt er første natta han sov igjennom igjen, så han begynner vel å bli friskere og puppen er vel kanskje glemt nå.. Kom plutselig på igår kveld at jeg kan faktisk nyte et glass vin en gang! :p
 
Vi hadde bare igjen morgen etter sommerferien, og tenkte vi skulle fortsette med det så lenge snuppa ville. Men etter en uke i barnehagen var hun plutselig ikke interessert lenger, så nå er det helt stopp.

Det er to uker siden siste pupp nå, ikke spreng eller noe, og puppene kjennes ganske så tomme ut. Litt trist, samtidig er det veldig greit at hun styrte det selv :)
 
Back
Topp