puppereduksjon

2x 24November

Forumet er livet
VIP
noen som vet hva som "kreves" for å få dette dekt?

sånn bortsett fra veldig store pupper da :P

skal ringe legen i morgen å be om time, men greit å vite hva jeg kan forvente liksom.

Så vidt jeg har skjønt så er det flere kriterier, det ene er at det skal være litt å fjerne (mener jeg har hørt ca 400g fra hver pupp, men om dette er et endelig tall vet jeg ikke). I tillegg skal man ha ganske normal BMI (under 26, tror jeg, om det ikke er andre grunner til å få det med høyere BMI).

Er sikkert noen her inne som har fått det dekket og kan svare mer eksakt enn meg.

Skriver for å se svar..

Det har vært vanlig å kreve at brystene må være så store at den forventede reduksjonen er minst 500 gram på hver side, altså større enn BH-cup D. I tillegg må kvinnen være normalvektig; altså ha en BMI (body mass index) ned mot 25, i hvert fall under 28. Imidlertid må man bruke skjønn her, siden kvinner med en veldig stor byste har problemer med å trene og ikke kan forventes å gå ned i vekt før man gjør et inngrep.
Pasienten skal helst ha fått sine barn, siden det er bare rundt femti prosent som har muligheten til å amme etter et slikt inngrep. Kvinnene må også være klar over at man kan få redusert følelse, og kanskje miste følelsen helt i brystvortene etter et slikt inngrep.

Saksa fra lommelegen.no

min BMI er nå 27, men har enda en del "baby kg" som jeg ønsker å gå ned. Jeg har en F cup i BH. De er tuge, store og forferdelig stygge (syns jeg hvertfall. Sambo syns jo de er verdens fineste "selvfølgelig") Jeg sliter en del med ryggplager, men det værste er helt klart det psykiske.
Jeg har ville gjort dette siden jeg var 18 år, og jeg har vært i kontakt med en klinikk for noen år siden for å spørre om ting, blandt annet det med amming. men pga at jeg har ønsket å amme barna mine har jeg ikke gjort dette før.
Minstemann fullammes enda, så vil jo ikke være aktuelt før om 1 års tid uansett.
Men nå har jeg fått 4 barn, og er ferdig med barn, så dett er mitt høyeste ønske.

det tar nok en tid å gå gjennom "mølla" om jeg skulle være så heldig å få det dekt, så trur dere jeg kan ta kontakt allerede nå, selv om jeg ammer?

Jeg har hatt brystreduksjoner...2 faktisk..

Jeg måtte slanke meg 20kg før legen ville sende hendvisning..da jeg hadde gått ned 18kg sendte han henvisning for meg :)
Jeg fjernet 1,5kg tilsammen :p 
Jeg fikk det dekket pga de var store og tunge...fikk store groper på skuldrene etter bh'er og slet med mye vond nakke...

Jeg fikk det godkjent! Da var jeg over 70 kg og brukte størrelsen som kommer etter D. Er det DD da eller E?

Men så ble jeg gravid og bruker nå C så får nok ikke godkjent det igjen, men da jeg fikk så spilte det psykiske inn også. I tillegg har jeg skeiv ryggrad elrns og går med daglige smerter som jeg også hadde da jeg var 50-60 kg.

Jeg er til og med sikker på at den dagen jeg tar silikon så vil jeg ikke være fornøyd. Mitt forhold til puppene er ødelagt. Jeg går å tror i hode mitt at jeg enda har jur og prøver somregel å gjemme dem for å føle meg bedre.

Jeg fikk brystreduskjon dekket..

Puppene mine skapte store plager i rygg og nakke..

Det var grunnen til at jeg fikk det dekket..Fjernet over 1 kilo på hver..

Å har fortsatt STORE pupper..

Men nå er de ingen plage liksom:)

Å det er deilig..

Lykke til hos legen:)

Jeg fikk aldri høre noe om at de måtte fjerne så og så mye for å få det dekket. Jeg hadde forberedt meg på en lang tale om hvorfor jeg skulle ha operasjon og hadde alle argumenter klare da jeg skulle inn til samtale med kirurgen. Hun bare ba meg om å få se og dro fram en linjal. Målte fra et punkt på brystet og ned til brystvorta. Så mye for den diskusjonen gitt. Hehe... Jeg hadde så mye heng at jeg fikk dekket operasjon enda jeg hadde grudd meg i lang tid til den samtalen og var livredd for at jeg hadde for små til å få dekket operasjon. 

Time for operasjon fikk jeg i posten ganske kort tid etter den samtalen. Ble operert i februar i år og nå er jeg i fin form allerede og storkoser meg med bryst som endelig er i normal størrelse. Jeg anbefaler å høre med legen om henvisning iallefall. Legen er ikke den som avgjør om du får operasjon eller ikke. Det er det kirurgen som bestemmer.

Jeg ble operert på Aleris og der var det ikke lang ventetid. De fikk vel henvisningen fra legen min en gang i januar og i februar ble jeg operert, så det vil jeg si gikk lyn-raskt! emoticon  

er det noen andre som kan henvise enn fastlegen?

jeg har en kjempe snill lege, og han er utrulig flink med barn, men han har nok et syn på kvinner at de skal være veldig tynne :/ Da jeg gikk gravid fikk jeg ofte høre at jeg hadde aaaaaaltfor høy BMI, og var overvektig (noe jeg IKKE er), så frykter veldig at han skal be meg gå ned 10-15kg før han sender noe henvisning.. Jeg veier nå 67kg, og er bare 158cm høy, men føler det som får meg til å se tykk ut er de enorme brystene.

uff gruer meg så enormt.. har alltid tenkt at dette er noe jeg må gjøre, og mamma har samme "problemet" og hun støtter meg fullt t. Hun sier at dersom hun hadde vært yngre hadde hun gjort det selv. Er bare redd legen skal ta fra meg alt håp.

Back
Topp