Puppehjelp!!!

Celinelin

Forelsket i forumet
Jeg fødte ei nydelig Prinsesse for 4 dager siden og jeg har fått et problem jeg håper dere kan hjelpe meg med.Jeg ammer ikke og det kommer av diverse private grunner uten at jeg vil utdype det noe mer.Men i løpet av dagen har puppene vokst seg til oppunder haka og de er så sprengte og vonde at halve kunne vært nok[:o]Så lurer da på noen gode råd/tips til å få det til å gå over på sikt????

Du må prøve å tømme de.. Jeg hadde det også sånn og det endte med full feber og brystbetennelse. Håper det går bedre for deg.

Uff, men tror du bare får hære med melkesprengen til den går ned igjen. Kanskje du kan prøve å melke ut litt. Håper at noen har et skikkelig svar til deg.

Lykke til med prinsessa di[:)]

Du kan få piller fra legen for å stoppe melkeproduksjonen. Ellers må du pumpe melken ut... Lykke til[:)]

tusen takk for svar..her skal det dusjes og skviiiiises *Ævvva*[8D]

Varme, og forsiktig håndmelking for å få bort det verste sprenget.
Varmt bad eller varm dusj er veldig bra - løser opp, slapper av og gjør at det blir lettere å få ut nok melk til at sprenget går vekk.
Finnes medisiner som stanser produksjonen også, ellers er det en del urter som gjør samme nytten - husker ikke i farten, tror det er persille og peppermynte.
Den verste sprengen vil forhåpentligvis snart gi seg - det er den første tiden etter fødselen at produksjonen tar helt av, når det ikke er noen etterspørsel roer det seg ned igjen.

Om du ikke blir kvitt sprengen og det oppstår klumper i brystet må du tømme brystet helt for melk, selv om det er smertefullt - da gjelder det samme, varme og håndmelking/pumping, men du må fortsette til du ikke klarer å få ut mer og brystet forhåpentligvis kjennes "slakt" ut, mens klumpene blir mindre.
Dette er nemlig stengte melkeganger, og skrittet før brystbetennelse...

Du kan få piller hos legen som stopper melka.
Men for å stoppe speng nå må du nesten melke ut litt, men ikke så de blir "tømt"..  Masèr i dusjen under varmt vann..

Kontakt fødeavdelinga der du fødte..

Rekner med det ble konstatert/bestemt/fortalt på sykehuset at du ikke kunne amme, og da burde du fått en tablett der som stoppet melkeproduksjon før den ble satt i gang.

Nå som melkeproduksjon er i gang, trenger du en "tablettkur" for å stoppe produksjon, anten via legen din eller snakk med fødeavdelinga.

Prøv å press ut litt melk, hvis du får det til - for å lette litt på "trykket". Evt pumpe ut litt, hvis du har tilgang på brystpumpe.
Ta en varm dusj, masser o.s.v.

Lykke til[:)] 
Håper det ikke går så langt at du får betennelse!

ORIGINAL: rocky.

Du kan få piller hos legen som stopper melka.
Men for å stoppe speng nå må du nesten melke ut litt, men ikke så de blir "tømt"..  Masèr i dusjen under varmt vann..

Back
Topp