Puppe problem!(litt lang)

scorpio

Elsker forumet
Helt siden helga har vesla vært grinete og misfornøyd(hun er til vanlig veldig blid og fornøyd),hun har ikke vært seg selv....[:(]Virker som hun spiser for lite til hvert måltid,har spist oftere enn hver 2. time.Mulig jeg begynner å få mindre melk,men hun spiser meg ikke tpm for å si det sånn.Akkurat som hun ikke vil ha mere da hun må "jobbe" for maten,spiser litt så skyver hun seg bare unna og vil ikke ta tak på nytt igjen heller.Prøvde nå med mme etter at hun skøyv seg unna puppen og da spiste hun 130 ml gitt.
Er bare så vondt å se henne sånn,hun er ikke seg selv om dagen!
Noen som har noen tips,vil jo gjerne amme så lenge som mulig(men kanskje ikke for en vær pris)....har ikke vært sånn kos i helga som det pleier å være[:(]
Noen som har vært borti lignende?Hva gjorde dere?

Er så frustrerende!
Hun her ligger bare å gliser rett etter på hun da....Så går det under to timer så er det det samme opplegget en gang til.

Det jeg erfarte med Celine (storesøster), er at ved ca 4mnd alder, begynte hun å "våkne". -Hun ville ha med alt som skjedde rundt seg, og gjorde det samme som gullet ditt! Jeg begynte med grøt, og alt gav seg nesten med en gang... Begynner med grøt til Marcus nå, for han ser ut til å "tulle" på samme måte. -Vil jo ha det koselig under ammestundene våre, og derfor vil jeg heller gi han grøt, og prøve å amme lengst mulig. (enn å gi mme) 

hei
da hadde jeg gitt henne det hun ville hatt av bryst,så ville jeg gitt flaske i tillegg.eller grøt.de skal jo bli mette.

Sånn var det her en periode. Han spiste bare bittelitt, så ville han ikke ha mer. Da var han fornøyd. Lå kanskje i 2-3 minutter. Selv om spruten sto fra puppen så var han fornøyd og ville altså ikke ha mer. Så da tok jeg og pumpet ut resten av det jeg kunne og ga han det på flaske, han drakk som regel opp alt. så hvorfr han ikke ville ha mer av puppen vet jeg ikke. Til slutt ville han ikke ha pupp i det hele tatt, og jeg pumpet og han fikk alt på flaske en ukes tid. Nå er vi over den perioden, han spiser pupp, og spiser mer og lengre enn før. Jeg som var redd han aldri ville ha puppen igjen. Men nå er jeg veldig forsiktig med å gi han flaske da, sånn at han ikke får smaken på den igjen. Jeg måtte gi han flaske før i dag faktisk. Han var oversulten, og da vil han ikke ha puppen. Han vil heller ikke spise når han er trøtt. Så jeg lot det uheldigvis gå litt for lang tid før jeg ga han mat i dag tidlig så han ble trøtt og ville ikke ha noe før han skulle sove. Så sov han en stund og da han våknet igjen da hadde det gått over 4 timer siden forrige måltid, og han som pleier å spise hver 2-3 time. Så han var jo bare sååå sulten sikkert. Jeg prøvde med puppen en halvtimes tid men det var jo bare å gi opp til slutt, ungen ble jo mer og mer krakilsk. Han kan være helt rolig han og begynne å hyle i det han ser puppen. Så lagde jeg flaske til han og den kastet han seg over. Spise masse masse. Snål unge. Og fryktelig frustrerende for mor. En liten avsporing dette.

Se det litt an er vel mitt råd. Mulig det bare er en periode. Vær flink til å pumpe hvis hun får mme, sånn at du oppettholder produksjonen.

ORIGINAL: bondekone

har det slik om dagen jeg å men har ikke hatt tid til å skrive ned å spurt om råd enda.
ho her suger et par takk og hylgrinner og slik driver ho på, har melk men ikke fornøyd driver bare å tuller på en måtte[8|]skjønner ikke helt hva det er, gubben lurte på om det kunne komme av at ho hadde begynt å hoste litt at det kunne være at ho var tett og ikke klarte men er ikke sikker for ho har drivi på slik før ho begynte å hoste.

så har noen et råd så si i fra

Jeg hadde det slik i 2-3 uker med Eline, hun virket ikke fornøyd i det hele tatt, så nå får hun flaske med mme, og er fornøyd med det.hun får mm om morgen og formiddag, tror ikke det er mer melk igjen ller så gidde hun ikke suge....men etter at jeg har begynt med mme er hun fornlyd igjen, så jeg hadde prøvd med mme for å se om det hjelper før jeg hadde prøvd med grøt..

Sindre skriker også her innimellom ved puppen, spesielt på kvelden egentlig....

Jeg innbilder meg at det er fordi melka ikke kommer fort nok. Han må suge en liten stund før det begynner å renne og  han har ikke tålmodighet til å vente

Back
Topp