puppe av venning?

Blacksau

Glad i forumet
Æ mene ikke å avvenne med puppen til amming.. For æ amme så mye som æ kan:)
Men om natta...
Ho søv f"#¤%"&"# ikke uten puppen i munn! D har vært sånn den siste uka! Å om æ fløtte mæ bort fra ho tar d max 10 min før ho e på febrilsk leiting etter dein puppen...
Å ikke vill ho ligge i si seng heller.. kan legge ho der når ho søv, men våkne ikke lenge etter for å skal ha puppen..
D e jo for å få dekt d sutte behove ikke for mat...

Æ har prøvd smokk, sutte klut, bamse, min genser, ha bitering lamme ho i senga.. Men ingenting funke liksom... Å fingran tar ho ikke når ho søv, bare på dagen...
Så æ klare jo ikje å såve ordentli lengere, æ e særriøst driiiiitt lei av å kun ligge på sia no...

Å e som regel samme sia åsså fordi dein puppen e lettast å bruke utn at æ må holde den for å unngå at den ikke kommer over nesn..;P

HJELP...:P
Æ plages no altså...:P

tror nok du må ta en liten kamp for å lære henne å sovne selv. ikke noe gøy men vi holder på med det her i huset. 

Ja, regna me d.. Kossn gjør dåkker d?

Hoff.. kvie mæ førr å la ho skrikeom kveldan;P Men å gå inn ofte å roe ho ned.. Huff.. D høres så fælt ut.. Prøvde igår men æ fikk så ont i mamma hjerte altså! :O

Når eldstemann var på denne alderen var det inn med OPP/NED metoden. fra en dansk side som nå har blitt betal side.
sovecoach.dk eller noe sånt.

Så her er reglene slik.

Vanlige soverutiner.

stell, pysj, gjør ferdig pupp/flaske utenfor soverommet.

Syng og legg babyen ned slik du bruker.

ved gråt:

plukk opp babyen hold han mot deg -ikke byss! , klapp på ryggen og si hysj hysj i samme rytme som klappingen.
Med en gang babyen blir still legg den ned.

om babyne begynner å gårte i det den blir lagt ned legger du den alikevell til med og teller til 10 flr du plukker den opp igjen.

om babyen ligger å babler - gå til og fra se etter den gi den kos, sutt inni mellom men la den ligge!

om babyen bare er på vei til å begynne å gråte kan du styrke på å si samme hysjelyd som han holdes og se om babyen roer seg ved det.

- i går la jeg ned Heine selv om han forsatte å gråte, han hadde bikka over og var kjempetrøtt. så det tror jeg er ny regel her fra i dag. Om babyen fortsetter å gråte mens blir holdt prøv å legg han ned igjen etter 3 minutter. (dette må du kjenne på selv)

Det er kjempevanskelig å ikke bysse/ tilby pupp når du ser ungen hadde sovna på 20 sek ved det. men om de skal lære å sovne selv og ikke har komt på det til nå så vil jeg at han skal lære seg det.

Ja, må bynne me nåkka "drastisk" her no:P
Så nåkka sånt æ har tenkt mæ..

Ho e jo våken på natta åsså.. Vært d i 2 mnd..Men bynte me grøt no for 1 mnd sia ca...

Legge rutin min e: ho får grøt i 20 tida, så stelle vi, skifte t pysj, bade, alt etter som.. Så får ho flaska.. Entn blir ho lysvåken eller så sovne ho..

Vess ho blir lysvåken e ho oppe, å bruke å få pupp når ho blir trøtt å sånn.. MEN d skal d bli slutt på no...

Men ho søv bare 2-3 tima etter ho e lagt.. Å e lyyyyysvåken.. Siste dagan har vi hadd ho bare på romme.. Men ho e våken t i 3-4-5 tia uansett.. IKJE sjans å få lagt ho i senga..
Å da e æ så trøtt at æ sovne når ho ligg me puppen.. Men etter e time elns så prøve æ å fløtte mæ men d går ikje.. SÅ blir alltid til at ho blir ligganes...

Å ho ligg i senga si di 2-3 timan etter kvelds grøtn:)

Men no MÅ æ lære ho å sove sjøl, å at ho sovne i senga si.. Æ e såå sjalu på dæm ongan som gjore akkurat d så lett:P

Men kem e d best at gjør d her? Æ eller mannen?
Eller e d uansett?

jeg er pådriveren her,, men her er ikke det puppen som er tingen

men hun skal jo ikke slutte med pupp på natten? DEN avvenninngen kan mannen få ta. Kan ikke avvenne pupp på natten før de får to fulle måltider på dagtid. (og etter fyllte 6 mnd)

Hvis du går for opp og ned ville jeg tatt en uke og fokusert på leggingen og fått den etablert før du kan begynne med samme rutine på nattestid. 

Når det gjelder nattamming må jeg si at for meg funker det mye bedre å sitte for da får han spist seg skikkelig mett og får spist begge sider i ett måltid og han blir lagt tilbake i senga si.

Om vi ligger sovner vi av før han er ferdig å spise så vokner han igjen etter max en time. endten for å spise mer eller fordi han må rape.

Etter klokka 6 ligger jeg og ammer da.. da koser vi oss bare[:)][:)]

Jeg snakket med hs i går og hun sa at alle metoder skulle ikke brukes før de var ca 6 mnd. (?) Det har vel noe med at hjernen deres ikke er ferdig utviklet, og dermed er det feil å tillegge de ulike tanker som for eks. å være utspekulerete Altså, hvis jeg griner nå da får jeg ligge i mammas seng - Det har vel heller noe med at de blir redde og vil ha trygghet!! Meen det har vel kanskje ikke noe med denne saken å gjøre, altså en avsporing :p (Ja, jeg brenner for faget mitt - småbarns ped. hihi)
Men off, jeg forstår deg såå godt!! Blir helt fårdvill!!! Når mannen min var i nordsjøen sist fikk mini ligge i senga med meg på natta også puppet jeg han i søvn. Så når far kom hjem og jeg skulle legge han i si seng, så var det like netter slik som du forteller - var så frustrert :O :O Hvertfall, jeg begynte å la han sovne av seg sjøl, ikke skreik han eller noe, så jeg tok ingen metoder - han sovnet faktisk av seg selv på noen minutter :D Og natta ble myyyyye bedre -Det siest at hvis de kan legge seg selv er det også lettere å gjøre dette på natt-For det er faktisk en trenings
sak !! :)) Har ikke så mange råd å komme med [:(] Håper og tror det skal bli bedre for dere :)) Lykke, lykke til :-*

Vi hadde store problemer med hyling, men brukte omtrent samme metoden til TauZa. Og den funket VELDIG bra. Han la seg rundt 12 i begynnelsen, en lang periode var det 21. men nå legger han seg 19.30. Men leggingen kom litt av seg selv og. han viste mer og mer tegn til tretthet til faste tidspunkt. Jo mer aktive de er på dagen har mye og si. Nå steller vi han kvart på 7, mater og legger han 19.30. Han legger seg til å sove. [:)]

Back
Topp