Pupp

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Jeg har slitt veldig med den ene puppen når jeg har ammet, noe som har ført til at jeg har ammet mer på andre siden. Det syntes ganske tydelig fordi den ene er større. Men jeg ammer på den nå, og har gjort det en stund (over en uke), men når han suger så klør og stikker det voldsomt innover i hele puppen, brenner på en måte litt. Til å begynne med tenkte jeg kanskje det var melkeproduksjonen som var på vei opp, men nå har det jo vart ganske lenge. Jeg pumper også innimellom når han bare spiser fra andre siden da det innimellom er 4 timer mellom hver gang han spiser og det da blir 8 timer. Noen som vet hva det kan være? Koster det eventuelt mye å få en time på barselpol?

Det kan bare være utdrivningsrefleksen som du kjenner. Jeg ammet lenge kun på den ene siden, pumpet den andre. Da jeg begynte å amme på den siden igjen fikk jeg det samme som du beskriver. Det har gått seg til nå, og alt er som normalt igjen. Er vel ikke sannsynlig at det er sopp, da du ikke har det på andre siden. Barselpol er gratis (her iaf), så bare ta kontakt med de etter påske. Ellers kan jeg anbefale deg å legge på varmeflaske på den vonde brystet før amming/pumping. :)

Blir brystvorte hvit når du ammer? Det gjør den ganske ofte når jeg ammer. Reyneuds fenomen kalles det. Da mister man blodsirkulasjonen i brystvorta. Får en stikkende følelse innover i brystet.

Blir brystvorte hvit når du ammer? Det gjør den ganske ofte når jeg ammer. Reyneuds fenomen kalles det. Da mister man blodsirkulasjonen i brystvorta. Får en stikkende følelse innover i brystet.
Det har jeg egentlig ikke lagt merke til, men skal se, men har den stikkende følelsen selv når jeg ikke ammer, kommer innimellom gjennom dagen også

Det har jeg egentlig ikke lagt merke til, men skal se, men har den stikkende følelsen selv når jeg ikke ammer, kommer innimellom gjennom dagen også
Tenker det er utdrivningsreflexen. Jeg får samme smerte ilp av dagen, sånn ca 2 timer etter amming hvor puppa mine tydeligvis sier i fra at det er en stund siden lille har spist :-)

Tenker det er utdrivningsreflexen. Jeg får samme smerte ilp av dagen, sånn ca 2 timer etter amming hvor puppa mine tydeligvis sier i fra at det er en stund siden lille har spist :-)
Sånn er det her også! Plutselig bare sier det pang i begge puppene og melka skyter gjennom gangene ;) Føles ihvertfall slik.

Jeg ammet mye mer på venstre puppen i starten pga en forferdelig vondt utdrivningsrefleks iden høyre. Kviet meg hver gang jeg skulle legge henne til der. Det ga seg etter noen uker, men har fortsatt mer melk i venstre pupp pga dette.

Sånn er det her også! Plutselig bare sier det pang i begge puppene og melka skyter gjennom gangene ;) Føles ihvertfall slik.
Når jeg hekter henne av står det tre stråler 10 cm ut fra puppen :P

Sniker fra mars.
..

Jeg vil anbefale prøve tre ting:

Ene er brystskjold. Jeg fikk ikke lille ta høyrepupp i det hele tatt , men mistenker dette pga ulik brystvorte. Den er ikke så definert og flott som venstre( snakk om kresen bebis! Er ikke innovervendt). Etter å ha brukt skjold noen dager ( medela sine som tar areola opp i tuten når man vrenger de på) ble brystvorta mer definert faktisk , venstre mindre sår og jeg kunne slutte helt med skjold. Fikk utskrevet syntocinon nesespray som ( virkelig) hjelper på utdrivningen i tillegg til at jeg masserer brystet utenfra og innover mot nipplen når lillegutt dier. Jeg fikk den pga treg melkeproduksjon i oppstartsfasen pga smerter etter fødselsskade, men tenker den kan brukes også der hvor man sliter med utdrivningen.

Jeg har litt stikninger innimellom, kommer som sånn lynende kort smerte. Ikke så ofte. Jeg bruker også merinoullammeinnlegg. Passer godt på brystene.

Jeg ammer også lille i mange ulike stillinger...tvilling, liggende, sittende, naturlig, opp ned når jeg står på alle fire. Brystet tømmes best der hvor haka er.

Pumping tømmer aldri brystet så godt som bebis, sier jordmødrene.

Ikke sikkert tipsene funker for deg , men kanskje verdt et forsøk?

Back
Topp