Pungbrokk

Ella27

Betatt av forumet
Min kjære ble operert for dette da han var baby, og jeg leste en artikkel i dag om det kan gi dårligere sædkvalitet.. [:o] Noen som vet noe om dette/har kjærester som har blitt operert for det samme men likevel har blitt gravide uten problemer? Fikk nesten litt angst her nå..[:(]

Takk for svar! Har googlet det litt nå, og det ser ut som det er nesten det samme som lyskebrokk. Så godt å høre at det ikke gir varige men når det er behandlet. [:)]

Lyskebrokk er en utposning av bukhulen ned gjennom en kanal i lysken. Vi pleier vanligvis å kalle det brokk først hvis en del av tarmen glir ned i denne utposningen, slik at det blir en kul der. Dette er vanligst hos menn, men forekommer hos kvinner også. Brokksekken kan ligge inn mot midtlinjen eller øverst på låret, i underkant av lyskebåndet, såkalt lårbrokk. Hvis den går helt ned i pungen hos menn kalles det pungbrokk. Ellers er brokk et generelt fenomen som egentlig bare betyr at et eller annet glir ut gjennom en åpning der det ikke skal være. Det kan f.eks. oppstå i arret etter bukoperasjoner, det kalles arrbrokk

mannen min ble operert for dette da han var liten og dessverre må vi ha hjelp til å bli gravide.[:(][:(] Han har ikke dårlig kvalitet, redusert antall svømmere.

Back
Topp