Pumping

Stjerneskuddene

Forelsket i forumet
Septemberbarna 2019
Jeg pumper med elektrisk brystpumpe hver natt for å avlaste såre brystvorter. Selv om jeg nesten alltid pumper til ca samme tid, ca 4 timer etter forrige amming, varierer mengden jeg får ut veldig. Alt fra 30-80 ml. Syns det er rart, vil gjerne ha ut mest mulig, for pumping er et ork. Hvor mye får dere ut og har dere noen tips til å få ut mer?
 
Har vært pumpe mamma til to og vet alt om at det er et ork. Jeg klarte aldri å pumpe ut store mengder melk, men det som hjalp var å stresse ned og ha babyen inntil meg når jeg pumpet.
 
Jeg endte med å ta en pause og heller prioritere god nattesøvn :p fikk helt vondt i ørene av den pumpelyden for syns det var så stress. Så nå er mme på kvelden i stedet inntil puppen forhåpentligvis gror...
 
Jeg endte opp med å kjøpe naturebond brystpumpe, den er i silikon å bare festes på brystet.
Jeg bruker den på det ene brystet hver natt mens frøkna tar det andre brystet. Den er helt genial, jeg kan ligge i senga å bruke den mens jeg ammer, ikke bråker den, å ikke gjør det vondt. Synes den er mer effektiv enn den elektriske også :)
Brukte den i bilen også her en dag, da vi skulle kjøre langt å sprenget kom :p
 
Jeg pumper det ene brystet om morgningen siden det er mer melk, som jeg gir i flaske på kvelden. Pumper jeg på kvelden er det under halvparten av det jeg får om morgningen.​
 
Aldri fått mer enn 20 ml. Tilsammen. Gav opp ammingen (pumpingen) etter 2 mnd med eldste og etter 7 uker med nr 2. Ikke vits å ødelegge seg om det ikke går.
 
Jeg har naturebond pumpe og får alt fra 20 til nesten 100ml per gang,uten at jeg gjør noe ting. Melk er i fryseren og skal brukes når jeg begynner å jobbe :)
 
Back
Topp