Pumping

Lillevenn2016

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei!
Ser ut som jeg blir pumpemamma, men har ingen erfaring rundt hvilke pumper som er bra og ikke, noen som har anbefalinger å komme med, eventuelle erfaringer angående elektrisk og ikke elektrisk?
 
Jeg hadde manuell med første. Og så lånte jeg en elektrisk på helsestasjonen. Elektrisk var praktisk syns jeg. Jeg ble sliten i hånden av den manuelle.

Denne gangen har jeg kjøpt en beemoo care elektrisk pumpe. Den er liten og snedden, og passer til vårt bruk.
Om du skal bare pumpe kan det være lurt med en som pumper begge bryst samtidig.

Har du problem med at babyen ikke tar brystet vil jeg bare tipse deg om ammeskjold. Det måtte til her pga flate nipler. Deilig å slippe å pumpe hele tiden.
 
Har god erfaring med medela sin elektriske, men har ikke prøvd noen andre da ;) Ville ha styrt unna manuell dersom du skal pumpe på "heltid", og gått for en dobbel som MammaMassør nevner over her :)
 
Jeg fullpumpet med første og brukte medela freestyle elektrisk dobbelpumpe, veldig fornøyd. Har også medela harmony, enkel manuell, til sporadisk bruk/ reise som jeg liker godt. Men hvis du skal pumpe ofte, anbefaler jeg dobbel elektrisk, du sparer mye tid og krefter på det.
 
Kjøpte medela freestyle dobbel pumpe. Kjempe fornøyd. Kan både bruke både som enkel og dobbel. [emoji4]
 
Har hørt mye bra om medela sin :)
 
Om jeg skulle blitt heltidspumper hadd jeg absolutt kjøpt dobbel elektrisk:)

Har hørt mange som har skrytt av måde medela sin og avent sin doble elektriske:)
 
Fått lånt en beemo elektrisk av en venninne her [emoji4] kan pumpe både dobbel og enkel, syns den er grei, og mye billigere enn medela og avent f.eks. Har ikke prøvd de sistnevnte da.
 
Dobbelt elektisk er anbefalt hvis man skal pumpe mye/heltid. Medela er et godt merke :)
 
Har avent sin elektriske og er veldig fornøyd :) Tenkte i grunn å kjøpe medela sin da det virker som mange liker den så godt, men fikk brystbetennelse og måtte ha pumpe litt akutt. Avent sin var eneste elektriske apoteket her hadde inne da, men jeg liker den veldig godt :happy:
 
Dere som kjenner til dette med pumping har lånt utstyr Men nær en kjøpe ny slsnge..er Mandela sin.. Må. Pumpe pga brystbetennelse.. Blæ
 
Back
Topp