Pumping

LykkeligGift

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Dere som bare pumper; hvor ofte pumper dere? Jeg har tømt begge brystene hver 3. time i over en uke pga brystbetennelse, men får da bare ut 40-50 ml. Om jeg tar det hver 4-5 isteden får jeg ut 80-90 ml så det frister jo å ikke pumpe så ofte, men det er kanskje dumt?

Her står spruten i hvertfall 20min på hver =/ Tar tid! Men det er kanskje ok å variere hyppigheten? Håndmelker om natta og da orker jeg ikke holde på så lenge.
Jeg aner ikke :O Jeg hadde lyst til å dø litt hver gang jeg brukte den forbanna pumpa, så jeg orka ikke mer enn 10 min på hver... Fikk tømt godt nok til at jeg kunne leve med det [emoji14] Men 20 min på hver er nok ikke ufornuftig, spesielt ikke når du har hatt betennelse :)

Har du prøvd med sånn nesespray? Jeg fikk ut mye mer og raskere når jeg brukte den før pumping.

Jeg aner ikke :O Jeg hadde lyst til å dø litt hver gang jeg brukte den forbanna pumpa, så jeg orka ikke mer enn 10 min på hver... Fikk tømt godt nok til at jeg kunne leve med det [emoji14] Men 20 min på hver er nok ikke ufornuftig, spesielt ikke når du har hatt betennelse :)
Huff :( Jeg får ikke vondt av pumpa nå. Tror jeg er herdet hehe.. Fikk ut 80ml på 30min håndmelking nå da :D Gadd ikke mer haha..
Har du prøvd med sånn nesespray? Jeg fikk ut mye mer og raskere når jeg brukte den før pumping.
Nei. Men takk for tips! Vet du hva den heter?

Pumper annen hver time i 10-15 min etter amming. Får ikke ut stort, etter betennelsen har jeg mista helt melka på det brystet men håper det tar seg opp igjen.

Hvor ofte du pumper avhenger jo av mengden din og. Har du nok til å mate den lille og vel så det tror jeg ikke jeg hadde pumpa så ofte som annen hver time. Jeg pumper så ofte pga lite melk først og fremst. Om du sliter med tilstoppa melkeganger og har betennelse pga det blr du og kutte ned på pumpingen tror jeg for å ikke oppredtholde overproduksjon

Pumper etter amming(ettersom hun sovner ved puppen etter 10-20 min og ikke får tatt alt ), og ellers hver 3 time ca.Kjenner det i puppen hvis det blir for lenge mellom hver gang .

Syns jeg pumper heeeele tiden! Men det er vel egentlig ca hver andre time. Han ammer først, får mme på flaske og så pumper jeg etterpå. Så det er en lang prossess! Jeg pumper for å forhåpentligvis få opp melkeproduksjonen, drikker også ammete og vørterøl. Vet ikke hvor stor effekt jeg syns det har, men det er nå verdt et forsøk! :)

Syns jeg pumper heeeele tiden! Men det er vel egentlig ca hver andre time. Han ammer først, får mme på flaske og så pumper jeg etterpå. Så det er en lang prossess! Jeg pumper for å forhåpentligvis få opp melkeproduksjonen, drikker også ammete og vørterøl. Vet ikke hvor stor effekt jeg syns det har, men det er nå verdt et forsøk! :)
Jeg har også vurdert ammete. Kjenner melken kommer saktere når jeg er sliten. Igår våknet jeg 1 med vondt overalt. Fikk ikke ut melk. Tok en paracet også kom det flommende. Utrolig rart.

Jeg har vært å fått Afipran fra lege i dag,noe som kan hjelpe på økt produksjon. Skal teste det i 5 dager for å vurdere effekt. Ddt anbefales av nasjonalt kompetansesenter for amming når alle andre råd er forsøkt ut for å øke produksjonen.

Jeg har gitt punpingen til og med onsdag. Da skal mannen reise vekk så pumping, amming og flasking med en storesøster i hus uten hjelp blir umulig. Så jeg håper medisinen kan hjelpe. Har fått mer melk i dag etter tre dager intens pumping, men lillegutt er lite interessert i pupp. Han stooooorkoser seg med flaska:(

Jeg har vært å fått Afipran fra lege i dag,noe som kan hjelpe på økt produksjon. Skal teste det i 5 dager for å vurdere effekt. Ddt anbefales av nasjonalt kompetansesenter for amming når alle andre råd er forsøkt ut for å øke produksjonen.

Jeg har gitt punpingen til og med onsdag. Da skal mannen reise vekk så pumping, amming og flasking med en storesøster i hus uten hjelp blir umulig. Så jeg håper medisinen kan hjelpe. Har fått mer melk i dag etter tre dager intens pumping, men lillegutt er lite interessert i pupp. Han stooooorkoser seg med flaska:(
Håper det fungerer for deg! Jeg får ut ca et måltid nå per pumping, så jeg tror ikke jeg skal stresse så mye mer over dette nå. Tror vi må introdusere flaske. Blir mye søl av koppmating og jeg blir nok ikke noe ammemamma

Back
Topp