Pumping

Ennahoj

Forelsket i forumet
Skal i bryllup i slutten av august, da skal vi ha barnevakt til mini! Tenkte jeg skulle pumpe så mini har litt mat i de timene vi er borte, men det virker som melka er justert til de mini trenger! Tips til hva jeg kan gjøre?
Mini tømmer 1 brysts hver 2 time! :-)

Hadde pumpet det brystet du ikke ammer på rett etter amming, eller mens du ammer. Kommer kanskje ikke så mye av gangen, men med en del tålmodighet så vil det nok komme en del;)
Lykke til:)

Hadde pumpet det brystet du ikke ammer på rett etter amming, eller mens du ammer. Kommer kanskje ikke så mye av gangen, men med en del tålmodighet så vil det nok komme en del;)
Lykke til:)
Hvordan trur du det da vil bli når mini vil ha mat igjen etter 2 timer? Redd det da blir en sulten grinete mini!

Hvordan trur du det da vil bli når mini vil ha mat igjen etter 2 timer? Redd det da blir en sulten grinete mini!
Siden han kun trenger 1 pupp per måltid vil jeg tro det går bra. Han får ut mye mer enn ved å pumpe;)
Skal være sagt at jeg har veldig mye melk og dermed ingen erfaring hvis du har lite. Høres ikke sånn ut da når en pupp holder! ;)

Brystet fylles kort tid etter mat, innen 1,5-2 timer er brystet så fullt det blir stort sett, så ville pumpet på det brystet han ikke spiser :) ikke alle har pumpevennlige pupper da, så mulig det tar litt tid å få nok, men bare å være tålmodig :) Hos meg er det effekt å massere brystet under pumping og håndmelke etter pumping, da får jeg ut litt ekstra :)

Brystet fylles kort tid etter mat, innen 1,5-2 timer er brystet så fullt det blir stort sett, så ville pumpet på det brystet han ikke spiser :) ikke alle har pumpevennlige pupper da, så mulig det tar litt tid å få nok, men bare å være tålmodig :) Hos meg er det effekt å massere brystet under pumping og håndmelke etter pumping, da får jeg ut litt ekstra :)
Tusen takk for svar :-) har forsøkt pumping litt idag, virker ikke som mini merker noe til det :-) har fått ut ca 60 ml på 2 amminger, null formening på om det er bra eller dårlig, men noe er det hvertfall!!

Eg kan og lett pumpe ut 150-180ml (men det er om morgenen med spreng), og då sluttar eg gjerne før det er tomt fordi eg blir så lei når det kjem "lite" om gangen (det vil sei berre ein stråle og ikkje 4-5++) :p har dog aaaalt for masse melk og mini klarer ikkje tømme et bryst per måltid en gang.. :/ har ikkje fått gjort noke med det pga brystbetennelse og antibiotika i 5 av 8 veker sidan fødsel..

Pumpet et brystet på morgenen som var passe sprengt da fikk jeg ut 80 :-P merker at melka er godt regulert etter mini sitt behov :-)

Hvor lenge holder dere på for å pumpe ut så mye? Og med håndpumpe eller elektronisk? Jeg har håndpumpe, alt for mye melk, men synes det tar så lang tid :)

Hvor lenge holder dere på for å pumpe ut så mye? Og med håndpumpe eller elektronisk? Jeg har håndpumpe, alt for mye melk, men synes det tar så lang tid :)
Når eg har spreng tar den kun 5 min å får ut ca 180 ml. Med Håndpumpe, men er berre ene puppen som vil pumpes då!

Har aldri tatt tida, men rundt 10-15 min kanskje :) i går kveld pumpa eg ut 240 ml på eine brystet :o :o men då tok det nok litt lenger tid :) bruka elektrisk pumpe :)

Skal i bryllup i slutten av august, da skal vi ha barnevakt til mini! Tenkte jeg skulle pumpe så mini har litt mat i de timene vi er borte, men det virker som melka er justert til de mini trenger! Tips til hva jeg kan gjøre?
Mini tømmer 1 brysts hver 2 time! :-)

Jeg har prøvd de siste dagene å pumpe på morgenen. Gutten min spiser bare fra en pupp om gangen, så da pumper jeg den han ikke spiser fra like etterpå. Da har jeg fått ut ca. 100ml. Hvis jeg skal pumpe mye så pumper jeg ca. 15 minutter. Da kommer det først mye melk, så avtar det, men da er det bare å fortsette så kommer det mer etter noen minutter;) I forhold til mengde, så sa mannen min at når de var alene og han ga flaske så drakk mini ca. 80ml til hvert måltid. Da var han 6 uker. Lykke til:)

Fikk ut 80 ml av et brystet til morgenen/i natt, da hadde mini sovet over 1 amming! Så er ikke overproduksjon her hvertfall :-)

Vi skal i bryllup om 3,5 uke, og hun skal da sove hos mamma er planen. Noen utfordringer kan det jo bli...
Hvor mye melk må jeg pumpe på forhånd..
Hvis jeg drikker alkohol, hvor mye melk må jeg pumpe ut før jeg evt kan amme igjen?? Og hvor lang tid må det evt gå. Hvis det blir krise må hun jo bare komme til hotellet der bryllupet er med henne. Ingen planer om å bli dritings, men noen glass vin igjen hadde vært fint :P

Vi skal i bryllup om 3,5 uke, og hun skal da sove hos mamma er planen. Noen utfordringer kan det jo bli...
Hvor mye melk må jeg pumpe på forhånd..
Hvis jeg drikker alkohol, hvor mye melk må jeg pumpe ut før jeg evt kan amme igjen?? Og hvor lang tid må det evt gå. Hvis det blir krise må hun jo bare komme til hotellet der bryllupet er med henne. Ingen planer om å bli dritings, men noen glass vin igjen hadde vært fint :P

https://ammehjelpen.no/artikkel/36/Alkohol :)

Back
Topp