Pumping

Sirius

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Jeg pumpet for første gang i dag, med manuell håndpumpe fra medela. Skal det gjøre vondt? Jeg følte virkelig at den stakkars brystvorten min fikk gjennomgå. Ingen har sagt at det er vondt å pumpe så jeg er overrasket. Orket bare å pumpe 50 ml før jeg ga opp. OUCH!

Jeg pumpet for første gang i dag, med manuell håndpumpe fra medela. Skal det gjøre vondt? Jeg følte virkelig at den stakkars brystvorten min fikk gjennomgå. Ingen har sagt at det er vondt å pumpe så jeg er overrasket. Orket bare å pumpe 50 ml før jeg ga opp. OUCH!
Jeg fikk sår av å pumpe fordi de ga meg feil størrelse på den "sikten" du har på brystet på sykehuset, så den gnagde på brystvorten min. Da var det vondt å pumpe da! Stimulerer du før du begynner å pumpe for å få igang utdrivningsrefleksen? :)

Det skal vel i utgangspunktet ikke gjøre vondt. Jeg pumper meg ca hver fjerde time. Jeg blir øm, men det gjør ikke vondt. Stimulerer brystet litt før jeg begynner slik at melka renner fortere.

Jeg syns det er vondt med for mye vakum. Best med regulerbart vakum! Da blir jeg kun litt øm.

Jeg har ikke tenkt tanken på å simulere litt før pumping... Jeg også har synes det er litt vondt innimellom om vakumet blir for sterkt..

Har bare prøvd elektrisk pumpe fra Avent og det gjør ikle vondt i det hele tatt. Har til og med såre brystvorter.

Jeg har heller aldri opplevd deg som vondt. Jeg har den elektriske fra medela.

Jeg har avent sin manuelle, og det gjør ikke vondt. De første pumpene skal gjøres svært sakte da, for å få i gang utdrivning, men utover det skal det vel ikke gjøre vondt å pumpe i et greit tempo. Sikkert lurt å sjekke størrelsen som noen skriver her :)

På sykehuset gjorde det vondt. Men der var det skikkelig gamle pumper og uten den massasje delen som vertfall avent sin elektriske har. Men var også sår etter masse mislykkede ammeforsøk både med og uten ammeskjold. Så det hjalp ikke på. Syns første pumpene, særlig på høyre pupp er litt ubehagelig. Men går fort over.

har brukt pumpe idag, avent sin og synes ikke den er vond i det heletatt ;) blir litt sår men det skyldes nok at jeg har hatt på litt for høyt "tempo" og mini som spiser hver 2-3t og ammer i 40min :o

Veldig lurt og stimulere litt føst - har veldig god erfaring med medela sin elektriske pumpe med første jena mi. Pumpet masse og leverte til melkebanken:)

Det skal ikke gjøre vondt, prøv å ikke trykk det håndtaket helt inn. Jeg kan bare trykke mitt litt inn, ellers gjør det vondt.

Er litt øm etterpå, men ikke vondt:)

Takk for gode tips :) Har forsøkt å stimulere godt og så trykke litt forsiktig og det hjelper. Da er jeg bare øm etterpå og ikke så vond som jeg vare i starten. Foretrekker å amme, men nå er hun syk og vil ikke spise skikkelg så da må det litt pumping til for brystsprengen er helt forferdelig!

Back
Topp